Svullen vid tandraden

Remix

Trådstartare
Lillan har blivit svullen på undersidan vid tandraden (kommer ej ihåg vad kroppsdelen heter :o ) mellan ganachen och underläppen, kan det vara en tandrot som svullnat upp? Hon håller på att tappar tänder. Vad kan det vara?

Sv: Svullen vid tandraden

Menar du på själwa käkkonturen eller är det inne i munnen?

Är det under käkgrenen på den plats du beskriwer så är det sannolikt en helt normal reaktion i samband med tandwä[ks]lingen - det är en mkt aktiw process runt den permanenta tandens rot när den börjar skjuta up. Dessa bulor är hårda och wälawgränsade.

Sv: Svullen vid tandraden

på utsidan, hon ömmar rätt mycket. Min gissning var att det var tandroten som spökade, vill bara vara säker :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jösses jag har haft långa veckor med min älskling här hemma och gjort flera desperata trådar då jag inte upplevt jag fått adekvat hjälp...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Rebe92
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 831
Senast: trofé
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka