Svullen svansrot!?

H

hannibal

Förra helgen kom katten hem med svansen hängande. Ovanligt eftersom hon normalt ser ut som en radiobil när hon kommer hem = svansen rakt upp. När man strök henne över ryggen ville hon inte skjuta rygg och hon hade obehag när vi lyfte henne och försökte känna på svansroten. Nu har det gått en vecka och hon lyfter svansen som hon ska men är fortfarande lite svullen vid svansroten men inte öm. Vi hittar inget sår, böld eller dyl. Vad kan det vara för fel???

Sv: Svullen svansrot!?

Jadu de låter som en inflammation, men säkrast du ringer vet så dom kan ta en titt..

Mmm vi ska ringa i morgon. Kan nog vara en stooor böld i alla fall.

Sår och bölder på svansen kan vara jättefarliga då infektionerna lätt sätter sig på nervsystemet. Hoppas innerligt att det inte gått så långt för er katt, men du ska absolut ringa veterinären imorgon. Håller tummarna att det går bra! Men till nästa gång, åk in tidigare då det som sagt kan vara jättefarligt!

/Erica

Det visade sig vara en böld, för den sprack i morse.

Vi ringde veterinär som sa att det inte var några problem utan att hon skulle ha det som vanligt. Vi ska försöka hålla det rent och inte låta såret växa ihop innan bölden är tömd.

Katten är hur glad och nöjd som helst nu.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 220
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat