Svullen pung kastrering

Sv: Svullen pung kastrering

För mig spelar det ingen roll om säcken är där eller inte. Focus hade gärna fått haft en mils lång påse bara han blivit så bra som han blivit efter kastreringen ;)

Jag tog stygnen på Kamelen i måndags efter kastrationen och kan berätta att han fortfarande var lite svullen då men vet tyckte det var helt OK. De kan tydligen svullna rätt mkt och Kamelen fick även en temphöjning dagen efter, helt normalt enligt vet.

Som din har han varit nöjd och glad och inte allmänpåverkad annat efter narkosen. Han har heller inte fått ngt smärtsstillande eller antiinflammatoriskt.
Nu använder jag bara lite puder runt om då han fått svag ekesemrodnad då han kommit åt att slicka lite:crazy:

Ja, men din hund har ju PÄLS för gud skull! Det har inte Benjamin. Han har en muskulös, biffig, stenhård kropp med väldigt lite päls och så skulle där vara tomt då..? Näe, det skulle se hemskt ut verkligen :crazy:

Jag har övergått till att ta bort större delen av pungen, ger mindre svullnad o ett lättare ingrepp där testiklarna ligger snyggt presenterade i rätt hinnor vilket ger mindre manipulerande.
Focus normala testikel ser ut att vara tagen på det sättet.
PL

Jag är patolog så jag har egentligen ingen aning :p;)

Ja, men din hund har ju PÄLS för gud skull! Det har inte Benjamin. Han har en muskulös, biffig, stenhård kropp med väldigt lite päls och så skulle där vara tomt då..? Näe, det skulle se hemskt ut verkligen :crazy:

Kompisens staffe har ingen päls och liten pungpåse. Men det är knappast en säck som hänger till tassarna ;)

Jag kan ta kort på min pitbull/boxer korsnings pungpåse om du vill? :D
Den synns verkligen inte alls så mkt! Mycket mindre än vad jag trodde att den skulle göra...

Ca 2 veckor efter efter kastrering:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/P1010023.jpg?t=1183709411

Nu,ca 7 månader efter:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Bilen005.jpg?t=1183709901

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Bilen006.jpg?t=1183709930

Som du ser så synns det knappt!

Sen när det är kallt blir den ännu mindre! :p:rofl:

*Vovven vart väldigt fundersam och undrade vad jag höll på med nu när jag skulle knäppa kort på hans pungpåse* :rofl:

Naah, men, jag tittade på bilderna som sörflickan visade och det ser ju ut som en nyfödd valps pung typ :D :eek:

Alltså, skillnaden lär ju bli ganska stor om du tittar här ;)
Kamera%20502.jpg

Som tur är så börjar hans testosteronbeteende så sakteliga försvinna, så himla skönt. Men det krävs lite mer jobb och mer tid, sen borde han vara som vanligt igen.

Sån där stor hade våran med! :o

När vi verkligen bestämde oss för att kastrera var när en liten tjej gick bakom oss med sin pappa och sa:

Pappa,det där är en pojkhund,vet du hur jag kan se det? Den har sånna där stora rosa bollar där bak..

Jag: :eek::o:rofl::angel:

Sen var kulorna i vägen gämt,han kunde ju inte sitt ner helt stackarn!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 365
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 765
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025