Svullen insidan av skenbenet?

carinah

Trådstartare
Jag upptäckte igår att min häst var lite svullen, på insidan av skenbenet lite ovanför kotan vänster fram. Inte direkt mjukt och ej speciellt varmt. Utan kändes mer som ett överben ( det har ej funnits där tidigare). Hon är varken halt eller öm när jag klämmer rejält på området.
Jag vågade i vart fall inte rida. Är det någon som har en aning vad det kan vara? överansträngning eller? Blir de inte halta eller åtminstone ömma då.

Sv: Svullen insidan av skenbenet?

carinah skrev:
Ingen som vet????

antagligen har din häst bara råkat slå på sig och fått ett överben, det är inget farligt och reagerar den inte kan du med ro rida den iaf.
är du orolig kan du ju alltid ringa veterinären.

Hej,
Håller med föregående. Har förmodligen slagit på sig. Linda gärna på natten med Back on Track. Funkar mycket bra.

Har pratat med vet idag, de tyckte inte heller att det lät farligt. Men jag får oroskänlsa ändå. Ska avakta och se.

Liknande trådar

Hästvård Hej, när jag skulle ge pollarna frukost imorse upptäckte jag att hon haltade, REJÄLT! hon vill inte ställa sig på benet alls helst...
Svar
14
· Visningar
4 001
Senast: sona
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 269
Senast: Karminnie
·
Hästvård Har en grabb här hemma som jag för 5v sedan hittade svullen från kota till has vänster bak. Eftersom att alla runt omkring sa till mig...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Saraoliv
·
Hästvård Min häst var lite svullen i vä fram (nedanför knät, på insidan) förra måndagen, hade en svag hälta i trav. Tisdag var svullnaden nästan...
Svar
4
· Visningar
3 193
Senast: Thrillie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur