Svininfluensan - någon här som haft?

Sv: Svininfluensan - någon här som haft?

Jag får nog hålla med lite även om jag tycker det är obehagligt.

Den jag är oroad över är ju lilla skrutt eftersom hon är så pass liten, vi vuxna fixar nog flunsan om vi nu skulle få den :/

Jag tycker ju så klart oxå att det är obehagligt, och precis som du är det ju för lillens skull man oroar sig. Tyckte bara så synd om Babyfoal som, som det lät på hennes inlägg, i princip var rädd för att gå hemifrån...

En fråga bara, är det H1N1 som ni har haft eller är det (A)H1N1? Jag trodde att den flunsan som är på väg hit hette (A)H1N1, men jag kan absolut ha fel :).

*kl*

Vi har inte vidtagit några försiktighetsåtgärder föutom jag som har astma som enkom blossar upp vid förkylning och ansträngning. Ingen allergi påvisad. Erkänner att jag fuskar med min medicin och tar den inte då jag inte känner mig dålig. (har symbicort)
Blir väldigt sällan förkyld med tanke på att jag har 4 barn. Men har sedan några dagar börjat ta den morgon och kväll för att få igång verkan av den om utifall att jag drabbas av influensan.

Vi kommer inte att vacc oss vad vi tänkt.

Gira

Det är svininfluensan han haft tror jag.

A(H1N1) Står ju för influensavirustyp A av subtypen H1N1

Babyfoal, jag har en flaska handsprit liggandes i fölningslådan i stallet om du vill ha en nu?
Den är bara använd precis när våra 2 föl var nyfölade, när vi skulle tvätta & fixa med dom första dygnet innan dom fått i sig råmjölken.

Jag kan slänga den på lådan direkt? Pm:a mig adressen så skickar jag den.

Jag är inte speciellt orolig för influensan utan fortsätter nästan som vanligt, dock får inte främmande människor pilla på dottern.
Har handsprit inomhus, men det är mer för vi pillar med mycket skit på gården & spritar innan vi tar i dottern för hygienens skull.

Ja alltså den rätta benämningen är A(H1N1) men jag tror man menar svininfluensan om man skriver enbart H1N1 också :D

*kl*

Jag hittade en artikel med denna överskrift (med tanke på er gravida):

Forskarlarm om vaccin mot svininfluensa: Foster och spädbarn kan få kroniska skador

Artikeln står att läsa här:

http://www.svininfluensan.com/conte...sa-foster-och-spädbarn-kan-få-kroniska-skador

Inne på denna sida står det mycket att läsa om vaccineringar eller inte mm.

MEN är denna sida seriös tror ni? Under kontakt står det:

Svininfluensan.com drivs av privatpersoner utan påverkan av läkemedelsföretag, myndighet eller organisation Svininfluensan.com är en oberoende informationssida utan bakomliggande organ. Med sajten vill vi skapa lugn & inte panik.

Vill du kontakta oss mejlar du till info@svininfluensan.com
Vid misstänkt smitta ring 1177 - För frågor gällande svininfluensan var vänlig ring Ansvariga myndigheter på 020 - 20 20 0

Kan man lita på det som står? Någon som hört något om dessa faror med vaccineringen?
Tänker på min gravida syster som vill vaccinera sig så fort det går!

Senast ändrad:

Enligt sidan själv ska man inte lita informationen till 100%, dom har ju bara sammanställt en mängd olika källor.

Nu har jag inte granskat sidan noggrant ( får göra det när E somnat ), men med sådana sidor kan man aldrig vara säker på hur pass noga dom källgranskar sina källor innan dom skriver.

Men att hänvisa till aftonbladet som källa anser jag då vara otillförlitlig, aftonbladet är inte en pålitlig källa!

Nagon som har mer tid far grava lite mer i det hela...

Jag tanker samla pa mig konserver for ett ar framat och gomma mig uppe i bergen...

Nya influensan (svinis)

Någon som har eller har haft? Misstänker att det är det jag har haft sen i måndags. Jag måste säga - Det äär inte så illa som alla säger! Blev snabbt sjuk med halsont, snuva och kräkningar. Nu har det flyttat sig neråt i lungorna istället och nästan all feber är borta, bara en äcklig hosta kvar. Har legat och pipt ur luftvägarna hela natten. Jag har inte testat mig, tyckte inte det var så illa att jag skulle behöva gå till sjukhuset, orken är ju inte riktigt på topp när man är sjuk!

Men, är det någon här som VET att de haft nya influensan ? Hur visade det sig? När gick du in för att testa dig ?

Undrar också på om jag borde gå in och testa, eller om det är för sent nu. Isåfall vet jag ju om jag behöver vaccinera eller inte. Vad tror ni ?

Sv: Nya influensan (svinis)

Är nog bättre att vara hemma när du inte mår sämre - de kommer inte att ha resurser att testa alla lidrigare sjuka ändå. Tydligen rekommenderar de vacc ändå, just för att man inte kan vara 100 på att man haft det o för att förhindra smittspridningen.

Krya på dig :)!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Kropp & Själ Jag har varit småsnuvig i några veckor nu. Inte så jag måste snyta mig hela tiden men nån gång om dagen. Ibland kittlar det i halsen och...
2
Svar
39
· Visningar
2 146
Senast: mysboll
·
Småbarn Hej! Nu kommer jag med en ny sjukdomsfråga. Har redan varit i kontakt med vårdcentralen och dom ska även ringa tillbaka i eftermiddag...
Svar
6
· Visningar
1 074
Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama