Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Givetvis.
Jag tror inte det kommer bli så. En del blir säkert sjuka samtidigt men inte sååå många.
Dessutom om många vaccinerar sig så minskar det ju spridningen, även om en del väljer att inte vaccinera sig också.
Vi har en liten tjej på nio veckor, och jag är livrädd så fort jag går utanför dörrarna. Vi bor på landet och kommer sällan i kontakt med andra. Endast sambon när han jobbar. Jag vågar mig ner till Ica i byn och så måste jag ju till BVC. Var tvungen att gå in på Apoteket med lillan, och jag har fortfarande ångest att jag tog med henne in dit..
Min sambo vill dock inte att vi ska vaccineras, då han resonerar så att detta vaccin har tagits fram på så kort tid, och ingen vet hur biverkningarna ser ut.
Så vad gör man? Vi ska dessutom på dop i helgen, med över 50 pers, och jag vill verkligen inte utsätta mitt barn för detta. hon är ju bara nio veckor...
Är jag överparanoid?
Det känns verkligen jättejobbigt för mig med.......
Min lille kille är 3½ mån nu, jag blir alldeles kall när jag tänker på vad som kan hända om han blir smittad. Stora pojken (snart 3½ år) borde ha något bättre immunförsvar, han har ju dessutom haft vanlig influensa.
Jag har valt bort tex babysim med lillen i höst och kommer inte att gå till öppna förskolan med honom, han är ändå så liten att det nog mest är jag som har utbyte av det. Men det går ju inte att undvika risk för smitta i vilket fall som helst.
Handspriten är ju slut på Apoteket...
Sen litar jag inte på vaccinationsråden från sjukvården. De är ju partiska och anser att alla ska vaccinera sig! Jag ska dessutom påbörja hyposensibilisering (allmänt kallat allergivaccinering) i höst, har ingen aning om hur det påverkar.
Så många frågor och så få svar! Och sen...efteråt...kommer alla att vara så efterkloka. Hur man än vänder sig har man rumpan bak.