G
Galore
idag kom en (möjlig)köpare till vårt sto för att provrida vårt vbl sto rindy. Vi upptäckte då att rindy hade fått en stor knöl vid strupen (kändes som att den satt inuti) jag masserade och pillade på den och hon hade inga som helst problem med den, det verkade inte ens som att hon kände det. Vi sprang en bit med henne också, för att kolla om andningen var normal, vilket den var. När ryttaren sedan skulle hoppa upp så faller rindy ihop, precis som att benen inte funkade. Hon höll på att välta bakåt om ni förstår. Hon la sej på backen och steg genast upp. Så fort hon kom upp var hon normal igen, jämn puls och helt cool lugn häst. jag hängde på henne och tryckte på ryggen precis efteråt och då hände ingenting. Det var som att hon aldrig trillat efteråt. hennes ögon var "grumliga" och hon var almänt slö och ouppmarksam tidigare.
Hon har tidigare blivit "svimmfärdig" om man spänner gjorden för hårt ett antal gånger, men aldrig gjort såhär.
vi ska nu göra en besiktning på henne innan köpet genomförs men antar att dom inte kommer upptäcka det "felet" som hände.
Därför vill jag ha lite ideer av er av vad det kan vara och liknande, kanske nån har varit med om samma sak?
vi vill ju inte sälja henne om det är nåt obotligt eller liknande.
tack
Hon har tidigare blivit "svimmfärdig" om man spänner gjorden för hårt ett antal gånger, men aldrig gjort såhär.
vi ska nu göra en besiktning på henne innan köpet genomförs men antar att dom inte kommer upptäcka det "felet" som hände.
Därför vill jag ha lite ideer av er av vad det kan vara och liknande, kanske nån har varit med om samma sak?
vi vill ju inte sälja henne om det är nåt obotligt eller liknande.
tack