Sviiin dyrt(ridstövlar)

R

rare

Ok ännu en stöveltråd, men det här är helt sjukt! Åkte till närmsta större stad vid mig idag för att prova stövlar, vi kom fram till att mina mått är 33bredd och 49-50höga stl 40! Finns såklart inga stövlar med dessa mått i standardmått.

Måste därför måttbeställa, vilket gick på 2000kr. De hade ett "billigt" märke och då skulle det sluta på ca 6000kr om man måttbest och det var ingen vidare kvalitet. ´Däremot petri stövlarna, beroende på modell mellen 9000-12000kr(!). Jag vill ha ett par hållbara stövlar så man slipper göra om samma procedur om 5 år igen..men allvarligt det är ju sjukt mycket pengar. Nån som har tips hur var man ska kolla?

Sv: Sviiin dyrt(ridstövlar)

cavallos juniorstövel finns i båda 49 och 50 hög, 33 bredd och 40 fot.. kostar bara dryga 2000!

sen är det inte sant att det måste kosta så mkt, måttändring av skaft tex på petrie kostar runt 500 kr. deras billigaste stövlar ligger runt 2000. köp från tyskland istället, mkt billigare och bättre service.

de niro som jag har kostar ca 4500 och då görs dom helt och hållet efter mått!

finns ngr tjejer i stallet som har dem...tycker inte de verkar så hållbara? men kanske beror på hur man sköter dem..

Jag har cavallo talent, har haft dom i 1,5 år och ser fortfarande nya ut så visst är dom hållbara!

Har man som krav att dom ska hålla betydligt längre än 5 år så
får man nog betala för sig.

ska man använda dom regelbundet så får man räkna med att dom slits..

Jag har typ precis samma mått som dig :o läskigt :p
Jag har ett par cavallo allround. Tror det var en speciell storlek för ungdommar med länga smala vader :grin:
Dom kostade drygt 2000kr tror jag. Jag har haft dem i 1,5 år och de har hållt formen jättebra! Putsar man dem bara med skokräm är de glansiga och fina också. :idea: Ser mer ut som en dressyr än hoppstövel

2000kr för måttbeställning? :eek: Den siffran har jag aldrig hört förut när det gäller Cavallo, Petrie, Königs (typ de tre största märkena inom ridstövlar).

jag tycker att du antingen ska söka dig till en annan ridsportbutik som tar normala priser, visst är stövlar dyrt men de prisexempel du uppgav har jagg då aldrig vart med om, eller beställa själv på internet.

jag har oxå problem med stövel mått jag letade stövlar i alla hästsportbutiker men ville gärna ha cavallo då min tränare tyckte dom funka bra å var snygga, så jag köpte ett par med rätt fotstorlek 39 och höjd 49 men ..vad måttet var 38 helt för breda så jag lämnade in dom hoss en skomakare som rekomenderades hon sydde in dem till 33 i vaderna å der blev jätte snyggt kostade bara 500kr för det och stövlarna gick på 3000kr jag har nu haft dom i ett år och använt dom dagligen på uteritter träningar och tävlingar hur hållbara som helst , !!!!:)

Mina Königs stövlar gick på över 7 000:- då var dom måttbeställda och med dragkedja framtill osv.

Efter att priserna har ändrats i och med att Euron har stärkts så pass mycket emot den svenska kronan så förstår jag priset mycket bättre nu som TS fick i affären.

Kollade idag i en ridsportsbutik utanför Stockholms City tullar och den butiken hade fått sätta ett nytt grundpris på Königs Sir (modellen jag ska ha) 8595kr :eek:
Det jobbigaste är att sedan tillkommer kostnader för måttbeställning ca. 500kr, helsula 295kr och högre dressyrbåge 350kr.
Summa för plånboken: 9740kr! :eek:

Gissa om jag höll på att svimma. :cry:

köp dom från tyskland, sååå himla hög är inte euron... den står i 11 ungefär, och där kostar stöveln ca 550 euro som standard.

Jag vet att det går men då är det jobbigare med garantier osv. och sedan måste jag måttbeställa då jag har 37 i vad, 51 i höjd och 8½ eller 9 i fot.

Mina Königs stövlar gick på över 7 000:- då var dom måttbeställda och med dragkedja framtill osv.

Samma här, fast mina kostade lite drygt 6000 kronor, var måttbeställda med dragkedja snett fram. Supernöjd med mina och enligt både tillverkare och säljare så håller de hela livet om man sköter om dem. :)

Byt ridsportbutik, eller gå runt och jämför priser och tala om att du gör det! ;)

Senast ändrad:

köp dom från tyskland, sååå himla hög är inte euron... den står i 11 ungefär, och där kostar stöveln ca 550 euro som standard.

Kan också tipsa om tyska E-bay där det finns en hel del att välja på till vrakpriser! Sen gäller ju att man ska lägga ett vinnande bud... :)

Liknande trådar

Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 610
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur