Sverige, värt att försvara?

Effektivt?
Bränn mer!

Det tyckte inte det svenska folket.
Det är ohyggligt att man inte belönar de som sköter sig. Gör du så med ditt barn, hästar....?
Nej Kan man lite om fostran så skapar man inte fler problem.

Fast nu var du en sen som kunde tänka dig att simulera kroppsskada för att få bidrag.
Skojare heter det i min värld.
Moralens förfall.

Självklart skulle jag simulera kroppsskada framför att se på när mina barn dör i fattigdom och svält. Du skulle inte göra något annat, jag lovar. Men du fattar verkligen inte situationen vi diskuterar, det är mycket beklagligt. Men vi får nog ge upp där. Har man ingen empati eller möjlighet att förstå så kanske det är så. Trist bara.

Scenario 1: 19-årige Erik bränner en bil i frustration över att inte känna sig behövd, får långt fängelsestraff på vuxenfängelse och är därefter yrkeskriminell och missbrukare resten av livet med tjogtals rånoffer, 1 mordoffer och en skyhög samhällskostnad - både ekonomiskt och mänskligt. Det är ofta så fängelsestraff fungerar.
Scenario 2: 19-årige Erik bränner en bil i frustration över att inte känna sig behövd, blir dömd till samhällstjänst och villkorligt straff, tas därefter om hand aktivt och får jobb i kommunen med bra stöd och håller sig sedan från kriminalitet resten av livet. En medborgare som betalar skatt och finansierar vår välfärd.

Vi skall alltså välja Scenario 1 i ditt Sverige, bara för att du tycker att det är "barockt", "ohyggligt", "diskriminerande" eller andra ord du uttryckt tidigare i ämnet.

För mig är det hål i huvudet. Ett riktigt, riktigt stort hål i tankeverksamheten.

Lägg av med dina härskartekniker!
Om du tycker att det är OK att lära sina barn att aldrig ta ansvar för sitt liv o framtid so be it.
Samhället ska inte stå för alla som skaffar barn o som inte tar hand om dem!
Föräldrars uppgift är att fostra dem till att fylla en funktion i samhället. Inte härska o söndra.

Erik bränner inga bilar.

Assimilera hit kommande. Det är inte meningen av vi ska ändra oss. Ta seden dit du kommer.
Föräldrarna ska inte tillåta pojkar ränna ute med dåliga vänner -noll koll o flickors stenkoll.
Tills för några år sedan var klotter det värsta ungdomar gjorde. Jag skull få Böter om jag kissade ute. Det spelar snart ingen större roll vad du uppmuntrar till, för gemene man börjar vakna o inser att detta or ohållbart.
För var bil som brinner får SD x antal röster.

Erik bränner inga bilar.

Assimilera hit kommande. Det är inte meningen av vi ska ändra oss. Ta seden dit du kommer.
Föräldrarna ska inte tillåta pojkar ränna ute med dåliga vänner -noll koll o flickors stenkoll.
Tills för några år sedan var klotter det värsta ungdomar gjorde. Jag skull få Böter om jag kissade ute. Det spelar snart ingen större roll vad du uppmuntrar till, för gemene man börjar vakna o inser att detta or ohållbart.
För var bil som brinner får SD x antal röster.

De kraven ställer vi inte på infödda. Varför ska inte varje individ själv få bestämma vilka seder och traditioner man vill anamma?

Notera att följa lagen inte har med val av seder att göra. Demokratiskt stiftade lagar ska alla följa och det är en viktig del av mottagandet att man får kunskap om svenska lagar.

Du uppmanar till att det är Ok till att bränna bilar för att HOTA sig till ett jobb.
Det finns ngt som vi svenskar använder etik o moral- oskrivna regler som nu måste lagföras.

Du o den dina vill ha skräck o terror, men acceptera att de flesta inte vill ha det såhär.

Såna här grabbar fostrar man med andra seder o traditioner. Här är dagens hot om du inte känner till det

http://www.svt.se/nyheter/varlden/kopcentrum-hotas-i-al-shababvideo

Du uppmanar till att det är Ok till att bränna bilar för att HOTA sig till ett jobb.
Det finns ngt som vi svenskar använder etik o moral- oskrivna regler som nu måste lagföras.

Du o den dina vill ha skräck o terror, men acceptera att de flesta inte vill ha det såhär.

Såna här grabbar fostrar man med andra seder o traditioner. Här är dagens hot om du inte känner till det

http://www.svt.se/nyheter/varlden/kopcentrum-hotas-i-al-shababvideo

Suck. Du snackar om härskarteknik, sedan vrider du det jag skrivit in absurdum och påstår att jag skrivit något helt annat.

Hur kan följa våra lagar bli till ok att bränna bilar?

Hur kan effektiva metoder att stoppa terrorism och kriminalitet bli till att man vill ha skräck och terror?

Sedan väljer du att se och tjöta om bara en typ av hot, det betyder inte att andra inte finns.

De kraven ställer vi inte på infödda. Varför ska inte varje individ själv få bestämma vilka seder och traditioner man vill anamma?

Notera att följa lagen inte har med val av seder att göra. Demokratiskt stiftade lagar ska alla följa och det är en viktig del av mottagandet att man får kunskap om svenska lagar.
De krav vi ställer på varandra för att vi ska accepteras som fullvärdiga samhällsmedborgare bör/ska vara de samma oavsett vem som är ens föräldrar.

Dock kan ett samhälle inte acceptera den typ av skadegörelse som ex dessa brinnande bilar utgjort.

Källa? SÄPO har ju sagt länge nu att islamister är det största hotet.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/28/73/91f2a89a.pdf

Största hotet enligt rapporten är:
1. Autonoma vänstern
2. Våldsbejakande islamism
3. Extremhögern
4. Counter-jihad rörelser.

Det sker betydligt fler våldshändelser från 1 och 3 än från 2. Sedan är terrordåd något som är mer än "demonstrationsbråk på stan" så därför är "hotet" från varje enskild händelse bedömt som större från 2.

Om man begränsar sig till just "terrrordåd" så har du absolut rätt att SÄPO bedömer den risken som högst från (2).

Det sker betydligt fler våldshändelser från 1 och 3 än från 2. Sedan är terrordåd något som är mer än "demonstrationsbråk på stan" så därför är "hotet" från varje enskild händelse bedömt som större från 2.

Om man begränsar sig till just "terrrordåd" så har du absolut rätt att SÄPO bedömer den risken som högst från (2).

Vilken sida står det på?

Sidorna 62-71 innehåller en analys om vilka brott som begås av de respektive extremistgrupperna. Och sidorna 89-96 innehåller en analys om vilka hot de olika grupperna utgör.

Men det var inte analys av de olika grupperna jag frågade efter utan var bedömningen att höger- & vänsterextremister utgör det största hotet fanns. Jag utgår från att det inte finns en sån bedömning i rapporten då. Om den bedömningen inte finns i rapporten så utgår jag från vad SR rapporterar att SÄPO:s generaldirektör uppger stämmer, d.v.s att han "tvekar inte att tala om våldsbejakande islamism som det största hotet mot Sverige".

Men det var inte analys av de olika grupperna jag frågade efter utan var bedömningen att höger- & vänsterextremister utgör det största hotet fanns. Jag utgår från att det inte finns en sån bedömning i rapporten då. Om den bedömningen inte finns i rapporten så utgår jag från vad SR rapporterar att SÄPO:s generaldirektör uppger stämmer, d.v.s att han "tvekar inte att tala om våldsbejakande islamism som det största hotet mot Sverige".

Nej, bedömningen är att islamister utgör det största hotet för "attentat". Våldet från de politiska extremisterna (dvs höger/vänster) är i mindre grad riktat mot allmänheten och i högre grad mot sina motståndare och som påtryckning av myndighetspersoner, risken för attentat av typen terrordåd bedöms som mindre.

Men exempelvis pekas de autonoma vänstergrupperna ut som ett mycket större hot mot vår demokrati och statsskick; än både islamister och högerextrema.

Det finns många dimensioner av hot.

Nej, bedömningen är att islamister utgör det största hotet för "attentat". Våldet från de politiska extremisterna (dvs höger/vänster) är i mindre grad riktat mot allmänheten och i högre grad mot sina motståndare och som påtryckning av myndighetspersoner, risken för attentat av typen terrordåd bedöms som mindre.

Men exempelvis pekas de autonoma vänstergrupperna ut som ett mycket större hot mot vår demokrati och statsskick; än både islamister och högerextrema.

Det finns många dimensioner av hot.
Problemet är väl att den religiösa terrorismen tillför en helt annan dimension.
De flesta politiska terrorister kämpar för, en som de ser det bättre värld, Och har inga planer på att lämna den. Dessa religiösa terrorister kämpar även de, för en som de ser det, en bättre värld men ser samtidigt sin hädanfärd som en biljett till en bättre värld.

Det betyder att 1, 2 fanatiker kan åstadkomma större skada, större lidande än ett 1/2 kompani ultra höger/vänsterfanatiker.
Undantaget vad som hände i Norge, men hans initiala plan var väl att begå självmord via polisens kulor.

Problemet är väl att den religiösa terrorismen tillför en helt annan dimension.
De flesta politiska terrorister kämpar för, en som de ser det bättre värld, Och har inga planer på att lämna den. Dessa religiösa terrorister kämpar även de, för en som de ser det, en bättre värld men ser samtidigt sin hädanfärd som en biljett till en bättre värld.

Det betyder att 1, 2 fanatiker kan åstadkomma större skada, större lidande än ett 1/2 kompani ultra höger/vänsterfanatiker.
Undantaget vad som hände i Norge, men hans initiala plan var väl att begå självmord via polisens kulor.

Varning cynism: Lösningen på religiöst baserad terrorism är alltså att förstärka intrycket av att nästa värld är bättre och samtidigt erbjuda gratis biljetter dit, så kan vi få ha vår värld här ifred.

Men det var precis vad jag menade; en självmordsbombare på allmän plats utgör ett helt annat hot än någon som kastar sten vid en demonstration mot polisen eller motståndarna. Därför är islamister i särklass det största hotet när det gäller sådana attentat. Däremot bedömer Säpo att de utgör ingen risk alls mot vår demokrati och statsskick, där är andra kålsupare större hot.

Tills för några år sedan var klotter det värsta ungdomar gjorde. Jag skull få Böter om jag kissade ute.

Tills för några år sedan?!

Erik brände visserligen inga bilar när jag var tonåring. Däremot sköt en Erik med skarpladdat vapen på andra ungdomar, dödade en och skadade en annan allvarligt. På samma ort, några år senare sprängde några andra Erik en bomb på en gymnasieskola. Anledningen var att de inte gillade att en "person av judisk börd" skulle hålla en föreläsning. Samma gymnasieskola bombhotades då och då. Orten i fråga har väl ca 20 000 invånare och när det här hände fanns det endast ett fåtal invandrare där så vitt jag vet.

Värstingseglatserna på 80-talet, med alla Erik, Sven och Ronny m fl, värstingarna som belöning fick åka på seglatser till Västindien. Jag tror inte det var några Muhammed med där?

Ge en riktigt källa någon gång. T.ex på det jag citerar. Inte en analys över vänsterextrem brottslighet. Utan på vilken sida det står att den autonoma vänstern utgör ett mycket större hot mot vår demokrati och statsskick än både islamister och högerextrema.

Varning cynism: Lösningen på religiöst baserad terrorism är alltså att förstärka intrycket av att nästa värld är bättre och samtidigt erbjuda gratis biljetter dit, så kan vi få ha vår värld här ifred.

Men det var precis vad jag menade; en självmordsbombare på allmän plats utgör ett helt annat hot än någon som kastar sten vid en demonstration mot polisen eller motståndarna. Därför är islamister i särklass det största hotet när det gäller sådana attentat. Däremot bedömer Säpo att de utgör ingen risk alls mot vår demokrati och statsskick, där är andra kålsupare större hot.

Så du ser alltså att "Lösningen på religiöst baserad terrorism är alltså att förstärka intrycket av att nästa värld är bättre och samtidigt erbjuda gratis biljetter dit, så kan vi få ha vår värld här ifred."

Vad jag beskrev var varför en religiös fanatiker är farligare än en politisk.
Och killen behöver inte vara Muslim, han kan ju lika gärna vara kristen.
Breivik var ju enligt sig själv en kristen förkämpe, bar ju på korset som symbol.

Ge en riktigt källa någon gång. T.ex på det jag citerar. Inte en analys över vänsterextrem brottslighet. Utan på vilken sida det står att den autonoma vänstern utgör ett mycket större hot mot vår demokrati och statsskick än både islamister och högerextrema.

1. "Liksom år 2009 bedöms dock de autonoma fortsatt ha en tydlig avsikt att agera mot det demokratiska samhällets grundläggande funktioner, främst genom attacker mot förtroendevalda och tjänstemän och genom systematiska angrepp mot politiska partier och myndigheter. Miljön har också fortsatt både avsikt och förmåga att agera mot enskilda individers demokratiska rättigheter. Dessutom bedöms den autonoma miljön ha förmåga att agera systematiskt över tid och på ett stort antal platser i landet."

2. "Sammanfattningsvis är Säkerhetspolisens bedömning i dag att vit makt-miljön fortfarande saknar både direkt avsikt och förmåga att agera mot de grundläggande demokratiska funktionerna eller att förändra statsskicket. Miljön har dock fortfarande både avsikt och förmåga att agera mot enskilda individers demokratiska rättigheter."

3. "År 2010 bedömde Säkerhetspolisen att hotet från den våldsbejakande islamistiska extremismen i Sverige inte utgjorde ett hot mot samhällets grundläggande strukturer, Sveriges styrelseskick eller centrala statsledning. Den islamistiska extremistmiljön har inte, och har aldrig haft, avsikt att förändra Sveriges statsskick utan avsikten att förändra statsskick är riktad mot andra länder. Den bedömningen gäller än i dag men har utökats med att miljön också bedöms utgöra ett hot mot enskilda personer i Sverige."

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar