Dotter, hustru eller syster...??!!Anledningen till att inte gå med i Nato är att de inte endast stödjer oss vid krig, vi måste även delta i deras krig. Vem vill offra sin son/man/bror?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dotter, hustru eller syster...??!!Anledningen till att inte gå med i Nato är att de inte endast stödjer oss vid krig, vi måste även delta i deras krig. Vem vill offra sin son/man/bror?
Ja solidaritet kan ibland vara svår, antingen står vi utanför och satsar 50% av bnp till vårt försvar eller så går vi med och satsar en skälig summa eller, det sista alternativet, att göra som vi gjort hittills, litat på försynen...Anledningen till att inte gå med i Nato är att de inte endast stödjer oss vid krig, vi måste även delta i deras krig. Vem vill offra sin son/man/bror?
Försvarsmateriel är en färskvara.Jag tycker att försvaret inte ska få några pengar alls med tanke på att dom skänkte all vara materiel till öststaterna eller skrotade det då vi hade ett försvar som man nästan kunde kalla för försvar
Är inte det en ganska rimlig tanke? Om nu Sverige är så strategiskt så borde de komma till vår undsättning ändå. Samma taktik som svartfötter har inom fackföreningsrörelsen...göra som vi gjort hittills, litat på försynen...
Krig är ngt en demokrati inte brukar dra igång i sitt närområde i brådrappet.Är inte det en ganska rimlig tanke? Om nu Sverige är så strategiskt så borde de komma till vår undsättning ändå. Samma taktik som svartfötter har inom fackföreningsrörelsen...
Samma sak med FN, varför skulle vi skicka trupper till oroshärdar runt om i världen, kan inte andra göra det istället? Vi kan väl bara prata om saken istället och sluta vår lilla krets hårdare?Anledningen till att inte gå med i Nato är att de inte endast stödjer oss vid krig, vi måste även delta i deras krig. Vem vill offra sin son/man/bror?
Försvarsmateriel är en färskvara.
Gamla stridsvagnar fungerar bara som plåtklädda gravar åt unga män
Naturligtvis är en 20 år gammal vagn bättre än ingenting. Men jag tvivlar på att om ryssen kommer så kommer han med stridsvagnar o plan o raketer från 60 talet.Mja, jag har en vän som var i Afghanistan för finska armén, de hade mycket gamla pansarvagnar men tålde ändå en landmina.. Dock var det väl inte så roligt att behöva köra på den där landminan ändå, ingen hade riktigt testat om de stod pall innan..m
Naturligtvis är en 20 år gammal vagn bättre än ingenting. Men jag tvivlar på att om ryssen kommer så kommer han med stridsvagnar o plan o raketer från 60 talet.
bara en liten undran har Sverige idag ett pv vapen som knäcker den nya t 90 ;an exempelvis
Har ngt pansar överhuvudtaget förutom ngr konserverade leoparder?
Anledningen till att inte gå med i Nato är att de inte endast stödjer oss vid krig, vi måste även delta i deras krig. Vem vill offra sin son/man/bror?
Måste det ske med våld? Gandhi befriade hela Indien med icke-våld och det är en större landyta än Sverige.Vi kan väl bara prata om saken istället och sluta vår lilla krets hårdare?
Du menar den indiske gubben som inte ville bo bredvid färgade? Som såg ner på sina landsmän och ville vara jämlik med engelsmännen, men inte kvinnorna?Måste det ske med våld? Gandhi befriade hela Indien med icke-våld och det är en större landyta än Sverige.
Det var efter kriget och Storbritannien stod på knäna rent ekonomiskt. Sedan resulterade det hela väl i ett av de längsta inbördeskrigen. Indien o Pakistan skjuter väl på varandra fortfarande då och då...Måste det ske med våld? Gandhi befriade hela Indien med icke-våld och det är en större landyta än Sverige.
Genom prioriteringar, nedskärningar eller skattehöjningar
För det är nog inte frågan om om utan om när vi sitter där.
Nej det är bättre att andra länder offrar sina soldater.
Du tror det hjälper Afghanistan att vi i Sverige pratar om hur hemskt det är och att andra borde göra något?
Jag gör som du och ställer en motfråga. Vad har våldet hjälpt Afghanistan? Jag tycker att något bör göras, inte bara prata men efter lång tids försök med våld är det dags att pröva något annat.Du tror det hjälper Afghanistan att vi i Sverige pratar om hur hemskt det är och att andra borde göra något?
För vår del skulle vi utan tvekan kunna sova bättre om nätterna som medlem än som det är nu. Fd. Natochefen Fogh Rasmussen gjorde ju faktiskt klart att antingen är man med eller inte och att vi inte kan påräkna NATO stöd vid ev. angrepp.
Jag anser också att vi bör gå med. Speciellt som vi skulle bli emottagna med stora famnen.
Eller som att få löneförhöjning utan att vara med i facket...Ja det är väl ungefär som att stega in på Folksams kontor och vilja ha ut försäkringspengar för sin oförsäkrade, krockade bil.