Varför ska man inte få löneförhöjning om man gör ett bra jobb, oavsett om man är med i facket eller inte? Är det enda anledningen till att du är med i facket?Eller som att få löneförhöjning utan att vara med i facket...
Jag tycker du ska fråga de som angrips av fundamentalisterna om prat har hjälpt dem, eller om FN borde åka hem igen. Du tror inte att man redan försökt prata med exvis IS? Syrierna har länge bett om hjälp, tror du prat hjälper dem? Vad tycker du om Hitlers manövrar före WW2, var Anschluss ok? Var Hitlers angrepp på Polen ok? Var den slutgiltiga lösningen på judeproblemet ok? Eller var det ok att säga hit men inte längre och sedan stå för det man sagt och besvara våldet med våld, i självförsvar?Jag gör som du och ställer en motfråga. Vad har våldet hjälpt Afghanistan? Jag tycker att något bör göras, inte bara prata men efter lång tids försök med våld är det dags att pröva något annat.
Är det ok att försvara sig om man blir angripen, oavsett om det är ett våldtäktsförsök, ett mordförsök, ett angrepp på sitt eget land? Eller ska man prata med våldtäktsmannen, be honom att inte slita sönder kläderna utan vika ihop dem fint så de inte blir smutsiga, bjuda på en kopp te och prata igenom det hela, förslagsvis hemma i din soffa?