Sverige, värt att försvara?

Eller som att få löneförhöjning utan att vara med i facket...
Varför ska man inte få löneförhöjning om man gör ett bra jobb, oavsett om man är med i facket eller inte? Är det enda anledningen till att du är med i facket? :confused:

Jag gör som du och ställer en motfråga. Vad har våldet hjälpt Afghanistan? Jag tycker att något bör göras, inte bara prata men efter lång tids försök med våld är det dags att pröva något annat.
Jag tycker du ska fråga de som angrips av fundamentalisterna om prat har hjälpt dem, eller om FN borde åka hem igen. Du tror inte att man redan försökt prata med exvis IS? Syrierna har länge bett om hjälp, tror du prat hjälper dem? Vad tycker du om Hitlers manövrar före WW2, var Anschluss ok? Var Hitlers angrepp på Polen ok? Var den slutgiltiga lösningen på judeproblemet ok? Eller var det ok att säga hit men inte längre och sedan stå för det man sagt och besvara våldet med våld, i självförsvar?

Är det ok att försvara sig om man blir angripen, oavsett om det är ett våldtäktsförsök, ett mordförsök, ett angrepp på sitt eget land? Eller ska man prata med våldtäktsmannen, be honom att inte slita sönder kläderna utan vika ihop dem fint så de inte blir smutsiga, bjuda på en kopp te och prata igenom det hela, förslagsvis hemma i din soffa?

Varför ska man inte få löneförhöjning om man gör ett bra jobb, oavsett om man är med i facket eller inte? Är det enda anledningen till att du är med i facket? :confused:

Jag tycker du ska fråga de som angrips av fundamentalisterna om prat har hjälpt dem, eller om FN borde åka hem igen. Du tror inte att man redan försökt prata med exvis IS? Syrierna har länge bett om hjälp, tror du prat hjälper dem? Vad tycker du om Hitlers manövrar före WW2, var Anschluss ok? Var Hitlers angrepp på Polen ok? Var den slutgiltiga lösningen på judeproblemet ok? Eller var det ok att säga hit men inte längre och sedan stå för det man sagt och besvara våldet med våld, i självförsvar?

Är det ok att försvara sig om man blir angripen, oavsett om det är ett våldtäktsförsök, ett mordförsök, ett angrepp på sitt eget land? Eller ska man prata med våldtäktsmannen, be honom att inte slita sönder kläderna utan vika ihop dem fint så de inte blir smutsiga, bjuda på en kopp te och prata igenom det hela, förslagsvis hemma i din soffa?
Problemet med FN är väl att organisationen i praktiken är bakbunden från början.
Utan ett enigt säkerhetsråd så kan FN inte göra ngt. Och om det var ngt Ryssarna lärde sig, så var det väl att inte närvara vid säkerhetsrådets möten (Koreakriget)

FN borde istället ha ett protokoll, en lagstiftning om man så vill, och juridisk instans som utifrån detta protokoll skulle kunna beordra insatser oberoende vad säkerhetsrådets medlemmar anser.
Då hade östra Ukraina och Krim kunnats ställas under FN bevakning och Putin inte kunnat ha lekstuga med etniska o mänskliga rättigheter.

Jag gör som du och ställer en motfråga. Vad har våldet hjälpt Afghanistan? Jag tycker att något bör göras, inte bara prata men efter lång tids försök med våld är det dags att pröva något annat.

Fraga alla de flickor som i dag atminstone har ratt att ga i skolan ...

Det tycks att aminstone de flesta Afghaner tycker att de har det battre nu http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8377393.stm

Vad tror du att det kostar att gå med i Nato? Du svamlar hela tiden samma mantra o har aldrig en tanke på kostnader o konsekvenser. Drömmar utan ngn som helst substans eller verklighetsförankring
Just. Hotet kommer inifrån, men inte av de påhittade extremister som du nämner.
Demokrati o yttrandefrihet gäller bara ensidig uppfattning. Se bara hur du uppför dig när det inte överensstämmer med din syn.
Personangrepp o förlöjligande! Du vill påstå dig vara akademiker.
Vilka är det som vill riva Sverige eller förändra det så kapitalt?
Och hur uppför du dig?
:banghead:

Jag reagerar bara på sjöbergas stil.

Har jag varit oförskämd mot DIG o kallat allt du skriver för dynga etc etc....eller vad?
Jag tror aldrig att jag har svarat dig eller hur, förrän nu! Det inlägget är i samma stil

Har jag varit oförskämd mot DIG o kallat allt du skriver för dynga etc etc....eller vad?
Jag tror aldrig att jag har svarat dig eller hur, förrän nu! Det inlägget är i samma stil
Menar du att det bara är de som du är oförskämd emot som får reagera på dina oförskämdheter? Är det en ny regel här?

Fast då har du inte läst vad jag skriver så noga. Det är dock ganska få av dina inlägg som helt saknar rasistiska myter och smörja.

Ett hot kommer inifrån, från dem som inte accepterar dagens öppna fria och moderna Sverige, som internationell förebild. Oavsett om det är från extremhögern eller annan fundamentalism, som är intolerant mot olikheter, vår sekulära stat och heterogena samhällsbyggen.

Att driva på och skapa konflikter genom att dela upp i vi och dem och sedan kasta rasistisk skit på dem. Inte särskilt smart. Definitivt en del av det inre hotet. Som Säpo jobbar med.

Fast då har du inte läst vad jag skriver så noga. Det är dock ganska få av dina inlägg som helt saknar rasistiska myter och smörja.

Ett hot kommer inifrån, från dem som inte accepterar dagens öppna fria och moderna Sverige, som internationell förebild. Oavsett om det är från extremhögern eller annan fundamentalism, som är intolerant mot olikheter, vår sekulära stat och heterogena samhällsbyggen.

Att driva på och skapa konflikter genom att dela upp i vi och dem och sedan kasta rasistisk skit på dem. Inte särskilt smart. Definitivt en del av det inre hotet. Som Säpo jobbar med.

Jag tror du kommenterar i fel tråd. Denna handlar om försvar eller ej, inget annat och hur, med vilka resurser, vilken ambition ska vi i så fall ha i försvaret av vårt land? Om det nu ska försvaras. Är enveckasförsvaret av Stockholm eller Malmö eller Göteborg tillräckligt? Resten av landet har vi ju med nuvarande nivå inte möjlighet att försvara öht.
Tyvärr får man väl säga att M inte lyfte ett finger för att förbättra det heller :( " särintresse" ringer fortfarande i mina öron.

Ett hot av etniska svenskar menar du förstås. Inte terrordårarna *asgarvar. Vi har Säpo som granne serru.
Läs nyheterna världen över o kom till insikt.
Vilka är det som infört skol o bilbränder som helgnöje.
Sverige börjar bli ett otryggt land o det visar sig i SD ökning o förfallet av MP o Fp

Senast ändrad:
Vad har terrorattackerna i N Y, London, Madrid, Paris, Köpenhamn, Libyen, Filippinerna för gemensam nämnare? Det gör att dessa länder har vaknat upp. Vi har definitivt Inte gjort det, men det kommer....
Nej jag ser inte ryssen som den stora fienden, men självklart ska vi vara med i NATO.
Inte tu tal om att de allierade räddade även S. o står vi utanför även nästa gång ska vi nog inte tro att de kommer till ett land som nedrustat sitt land så kapitalt o därmed förlitar sig på att andra ska rädda oss utan kostnad. Fega svenskar som inte vågar ta ställning, men som samtidigt kan erkänna Palestina- vilket inte ens FN gjort.

Det sticker rejält i ögonen, men vi tycker ju alltid att vi har den bästa /rätta åsikten, politiken. Att dessutom anklaga Israels ambassadör för att judarna har sig själv att skylla o heller inte ge sig i frågan gör inte svenskarnas anseende högre.

Ett hot av etniska svenskar menar du förstås. Inte terrordårarna *asgarvar. Vi har Säpo som granne serru.
Läs nyheterna världen över o kom till insikt.
Vilka är det som infört skol o bilbränder som helgnöje.
Sverige börjar bli ett otryggt land o det visar sig i SD ökning o förfallet av MP o Fp

Hotet inifrån kommer från extremister från alla håll och kanter. Terrordårar finns i olika former. Som tur är har Säpo rätt god koll på många av stollarna, oavsett om de tillhör vänstern, högern eller religiösa fanatiker. Etniska svenskar på vänster- och högerflygel utgör mycket riktigt de största hoten, men det är också för att de etniska svenskarna utgör 85% av folket.

I sista meningen kan jag hålla med dig litegrann. Med SD:s ökning går vi mot en stigande otrygghet, där vi delar upp i vi och dem, där vi ser grannen som potentiell våldtäktsman eller terrorist - istället för som medmänniska som vill bygga sitt raserade liv i ett nytt land. Man väljer att stigmatisera, sprida myter och försöka överdriva konflikter. Man undviker att använda effektiva metoder mot radikalisering, för att det inte känns bra i deras egoistiska själ. Ett stärkt SD stärker rasismen, främlingsfientligheten, kylan, egoismen och otryggheten i samhället. Ett stärkt MP och FP skulle ge ett tryggare Sverige, tack för att du delar med dig av den insikten!

Vi är bortom all hjälp.

Hotet inifrån kommer från extremister från alla håll och kanter. Terrordårar finns i olika former. Som tur är har Säpo rätt god koll på många av stollarna, oavsett om de tillhör vänstern, högern eller religiösa fanatiker. Etniska svenskar på vänster- och högerflygel utgör mycket riktigt de största hoten, men det är också för att de etniska svenskarna utgör 85% av folket.

I sista meningen kan jag hålla med dig litegrann. Med SD:s ökning går vi mot en stigande otrygghet, där vi delar upp i vi och dem, där vi ser grannen som potentiell våldtäktsman eller terrorist - istället för som medmänniska som vill bygga sitt raserade liv i ett nytt land. Man väljer att stigmatisera, sprida myter och försöka överdriva konflikter. Man undviker att använda effektiva metoder mot radikalisering, för att det inte känns bra i deras egoistiska själ. Ett stärkt SD stärker rasismen, främlingsfientligheten, kylan, egoismen och otryggheten i samhället. Ett stärkt MP och FP skulle ge ett tryggare Sverige, tack för att du delar med dig av den insikten!
Jo det är SD väljare dom bränner bilar o skolor. Svenskar flyttar ut eftersom det blir ett helt annat klimat- en krigszon.Obehagligt.
Kräv assimilering- respektera landets seder o bruk eller hitta ett land som passar bättre.

Hur många % av väljarna anser att Fp o MP har en bra politik?
Bränn en bil- få ett jobb. Bra jobbat

Det belöningssystemet har de dina skapat.
16 bilar brändes natten till lördag. 20 bilar till krossade man rutorna på.
Våld som eskalerar, rån, personrån, misshandel dagligen
Det fanns inte innan 2000-talets början.

Ta ansvar för det interna hotet som du vill ha mer av. Mkt mer....

Det belöningssystemet har de dina skapat.
16 bilar brändes natten till lördag. 20 bilar till krossade man rutorna på.
Våld som eskalerar, rån, personrån, misshandel dagligen
Det fanns inte innan 2000-talets början.

Ta ansvar för det interna hotet som du vill ha mer av. Mkt mer....

Eftersom "belöningssystemet" visat sig vara mycket effektivt, tycker jag att det är utmärkt att det används.

Effektivt?
Bränn mer!

Det tyckte inte det svenska folket.
Det är ohyggligt att man inte belönar de som sköter sig. Gör du så med ditt barn, hästar....?
Nej Kan man lite om fostran så skapar man inte fler problem.

Fast nu var du en sen som kunde tänka dig att simulera kroppsskada för att få bidrag.
Skojare heter det i min värld.
Moralens förfall.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar