Ja kan tyvärr nog bara hålla med i hans/hennes bedömningStötte på den här bloggen tidigare, intressant läsning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja kan tyvärr nog bara hålla med i hans/hennes bedömningStötte på den här bloggen tidigare, intressant läsning.
Anser du att en person som gör ett utmärkt jobb inte ska få någon löneökning enbart pga att denne väljer att själv förhandla med arbetsgivaren istället för att gå via facket? Facket är bra på att bevaka sina medlemmars villkor och vid ev konflikter stötta, men frågan kvarstår trots att den inte hör till tråden, är du enbart med i facket och åker snålskjuts på dina kollegor för att få löneförhöjning? Du har inget intresse av att göra ett bra jobb utan flyter bara med? Varför skulle du ha någonting alls?Men så lyft mig då ur armodet! Får inte en svartfot del av löneförhöjning som facket förhandlat fram? Befriade inte Gandhi Indien med hjälp av icke-våld? Vad är det i världsläget jag borde känna till?
Du har helt missat min poäng tycker jag. Jag är inte medlem i facket och får ändå del av de fördelar av ett starkt fack som vi har i Sverige. Precis samma är det med NATO och Sverige! Vi är inte med men vi har fördelar av NATO ändå. De ser också vårt strategiska läge och jag är övertygad om hjälp om det behövs.Anser du att en person som gör ett utmärkt jobb inte ska få någon löneökning enbart pga att denne väljer att själv förhandla med arbetsgivaren istället för att gå via facket? Facket är bra på att bevaka sina medlemmars villkor och vid ev konflikter stötta, men frågan kvarstår trots att den inte hör till tråden, är du enbart med i facket och åker snålskjuts på dina kollegor för att få löneförhöjning? Du har inget intresse av att göra ett bra jobb utan flyter bara med? Varför skulle du ha någonting alls?
Vi lär inte ha fördelar av NATO vid ett sk. chickenrace mellan stormakterna. Då kommer vi istället att vara de buffertzoner som står mitt emellan . Finland och Sverige är de enda staterna idag som officiellt är alliansfria i ett av de hetaste konfliktzonerna mellan Ryssland och NATO.Du har helt missat min poäng tycker jag. Jag är inte medlem i facket och får ändå del av de fördelar av ett starkt fack som vi har i Sverige. Precis samma är det med NATO och Sverige! Vi är inte med men vi har fördelar av NATO ändå. De ser också vårt strategiska läge och jag är övertygad om hjälp om det behövs.
Samma NATO som tydligt har deklarerat att vi inte kan vänta oss någon hjälp?Du har helt missat min poäng tycker jag. Jag är inte medlem i facket och får ändå del av de fördelar av ett starkt fack som vi har i Sverige. Precis samma är det med NATO och Sverige! Vi är inte med men vi har fördelar av NATO ändå. De ser också vårt strategiska läge och jag är övertygad om hjälp om det behövs.
Och det är därför jag väljer den självklara lösningen, att istället för att drömma så bör vi dels öka försvarsanslagen kraftigt och dels söka medlemskap i NATOSamma NATO som tydligt har deklarerat att vi inte kan vänta oss någon hjälp?
Det är förhandlingstaktik! Skräm med ryssen och få med en till som betalar.Samma NATO som tydligt har deklarerat att vi inte kan vänta oss någon hjälp?
Enligt vem? Du får ursäkta, men du är ingen tillförlitlig källa, varför skulle NATO slösa med liv, pengar, vapen och energi på oss när de har de sina att se efter?Det är förhandlingstaktik! Skräm med ryssen och få med en till som betalar.
Jag tar det en gång till, Gotland ligger strategiskt till försvar av baltstaterna som är med i NATO likaväl som för ett anfall mot desamma. Inte lär NATO släpppa in ryssen ohindrat. Nej, du har rätt, jag är ingen tillförlitlig källa men jag kan tänka.Enligt vem? Du får ursäkta, men du är ingen tillförlitlig källa, varför skulle NATO slösa med liv, pengar, vapen och energi på oss när de har de sina att se efter?
<snip>
Nej, du har rätt, jag är ingen tillförlitlig källa men jag kan tänka.
Behöver inte skrämma med ryssen, räcker med att visa vad som verkligen hänt en del av de icke NATO anslutna grannarna till Ryssland de senaste 10 årenDet är förhandlingstaktik! Skräm med ryssen och få med en till som betalar.
Du kan tänka säger du, ställ dig då frågan om Frankrike eller Tyskland är beredda till ett storkrig bara för att Ryssland säkrar sin gasledning utanför Gotland?Jag tar det en gång till, Gotland ligger strategiskt till försvar av baltstaterna som är med i NATO likaväl som för ett anfall mot desamma. Inte lär NATO släpppa in ryssen ohindrat. Nej, du har rätt, jag är ingen tillförlitlig källa men jag kan tänka.
Släppa in? Har du kollat på kartan nån gång, ryssarna är redan "inne", de finns där på andra sidan vattnet och både balter och finnar är skitskraja! Apropå tråden om vindkraft, ryssarna drar redan åt tumskruvarna när det gäller elförsörjningen i Europa, vad kan NATO göra åt det? Ingenting!Jag tar det en gång till, Gotland ligger strategiskt till försvar av baltstaterna som är med i NATO likaväl som för ett anfall mot desamma. Inte lär NATO släpppa in ryssen ohindrat. Nej, du har rätt, jag är ingen tillförlitlig källa men jag kan tänka.
Det är förhandlingstaktik! Skräm med ryssen och få med en till som betalar.
Tyvarr tanker du ganska krokigt. Bade UK och US har tillrackligt med kritik och problem pa hemma fronten med folk som ocksa tanker krokigt och inte gillar att de skickar ut sina soner och dottrar i vapnad konflikt TROTS att de har ett avtal att hjalpa landet i fraga ... VARFOR skulle NATO skicka ut sina medlemmar att do i krig for nagon som inte ar beredd att ens vara med och betala for medlemskap?
Jag tar det en gång till, Gotland ligger strategiskt till försvar av baltstaterna som är med i NATO likaväl som för ett anfall mot desamma. Inte lär NATO släpppa in ryssen ohindrat. Nej, du har rätt, jag är ingen tillförlitlig källa men jag kan tänka.
Du har säkert rätt. Om Ryssland till exempel baserar långräckviddigt luftvärn i Visby kommer de med stor säkerhet att bomba bort det vid en eventuell konflikt i baltstaterna. Men det hjälper knappast oss.