Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
På vilket sätt är förberedelser ett misslyckande? Och, om man jämför med våra grannländer, har vi fler eller färre terrorbrott än dem?
Förberedelser att hantera ett misslyckande, nåt annat syftade jag inte på. Rättsvårdande myndigheter m.fl. myndigheter här i landet är inte dimensionerade för att ta reda på konsekvenserna av vad all världens patrask som vällt in ställer till med och kommer att fortsätta ställa till med för ingen vet vilka som döljer sig i landet och var dom planerar eller vad dom har tillgång till. Det är väl inte så svårt att fatta, eller?

Förberedelser att hantera ett misslyckande, nåt annat syftade jag inte på. Rättsvårdande myndigheter m.fl. myndigheter här i landet är inte dimensionerade för att ta reda på konsekvenserna av vad all världens patrask som vällt in ställer till med och kommer att fortsätta ställa till med för ingen vet vilka som döljer sig i landet och var dom planerar eller vad dom har tillgång till. Det är väl inte så svårt att fatta, eller?

"All världens patrask"? Fräscht.
Du låter rädd och paranoid. En kombination långt farligare än de flyktingar jag mött.

"All världens patrask"? Fräscht.
Du låter rädd och paranoid. En kombination långt farligare än de flyktingar jag mött.
Jag är varken rädd eller paranoid, det överlåter jag åt andra att vara. Och farlig, ja inte vill du möta mig om du planerar några dumheter det kan jag försäkra dig om. Folk som ställer till det för sina medmänniskor oavsett härkomst har inget existensberättigande i min värld.

Normalt sett tar det väl 10, 15 år att ställa om försvar/rättsväsende/polis till nya förutsättningar liknande de vi kommer att möta nu. För anses som ett misslyckande så torde man väl lätt kunna hitta länder som lyckats bättre. Vad jag kan se så är väl de flesta länderna inom EU utsatta för ett förhöjt hot, speciellt de länder som på ett eller annat sätt varit aktiva i Mellanöstern/Afghanistan
Och inget av dessa länder varit utmärkande i att lyckas förhindra attentat.

Vem har bestämt att du måste jobba tills du är 67? Om inget ändras så är det väl bara att gå i pension vid 65 som beräknat. Hade du tänkt gå i pension tidigare än vid 64 så hade du påverkats av de nya reglerna.
Så uppfattade jag det när jag lyssnade på P1 tidigare i höstas.
.Får lägre pension om jag slutar som tänkt vid 65.
Och det här var bara första höjningen. 70 blir troligt nästa vända.
Jag har ett par år dit och sparar allt jag orkar, för att kunna fullfölja mina planer. :)

Detta var ett riktigt lågvattenmärke av flera. Det har från första stund varit ganska klart att detta handlar om annat än kriminaitet, dessutom - någon dum jävel här säger senare (utan n å g o n verklighetsförankring, bara ett löst jävla antagande baserat på sina egna tyckanden) att det handlar om en mans våld mot kvinna - wtf? Finns det ingen gräns för hur lågt vissa kan sjunka? Skäms tamefan.

Det jag skrev var att jag är trött på att mäns våld mot egna familjen kallad tragedi och inte mord. Det avfärdas så lätt med "åh vad tråkigt". Vad som skett i det aktuella fallet vet jag inget om men "tragedi" är sällan rätt ord
när morf befaras.

Vad jag kan se är du den första som nämner denna familj, du och någon mer är de enda som drar spekulationer och politiserar det. Ingen annan har gjort det här i tråden. Om någon gjort det på i annan tråd här så håll det till den platsen, jag har inte sett något om det här på buke men om du sett det på andra forum så håll dig och den diskussionen där.

Varför blir du inte lika upprörd över de andra morden som Oldie nämner? Varför är de ok men detta inte?

Peter Springare :
I en Facebookstatus, som han publicerar på fredagen, redogör han över brotten mord och mordförsök för perioden 1 januari 2015 till och med 30 december 2016.

”12 utredda ärenden. 24 misstänkta gärningsmän. I 10 av ärendena var gärningsmännen av utländsk härkomst. I 2 av ärendena var gm av svensk härkomst. Av de sammanlagt 24 involverade gärningsmännen var 22 av utländsk härkomst och 2 av svensk härkomst”, skriver han. Förkortningen ”gm” betyder ”gärningsman”.

Även när det gäller utpressningar under samma tidsperiod är det en stor överrepresentation av invandrare.

”18 utredda ärenden. 25 misstänkta gärningsmän. I 13 av ärendena var gärningsmännen av utländsk härkomst. I 4 ärenden var gärningsmännen av svensk härkomst. I 1 ärende var gm okänd. Av de sammanlagt 25 gärningsmännen var 19 av utländsk härkomst och 5 var av svensk härkomst och 1 okänd”, skriver Springare.

Det här visar rätt väl hur Sverige-dystopiker fungerar. Du såg en rubrik och räknade på en gång in det i mordstatistiken trots att det i verkligheten inte rörde sig om ett mord.
Vad säger rubriken du länkade till?
En förundersökning gällande mord inleddes och en person togs in till förhör.

Vad säger rubriken du länkade till?
En förundersökning gällande mord inleddes och en person togs in till förhör.

Vad säger rubriken på artikeln länken går till?

"Man hittad död i lägenhet - polisen misstänker inte brott"

Förundersökning om mord inleds alltid om man inte kan utesluta att brott begåtts, det är därför det blir helt galet om man förutsätter att det är mord det handlar om varenda gång. Att det polisanmäls 2-3 gånger fler fall av dödligt våld än vad som verkligen inträffar är ingen nyhet så man kan gott ta ett par djupa andetag innan man slänger upp en rubrik om misstänkt mord på nätet och hävdar att det begåtts ett brott.

Det utreds av polisen som mord och ännu finns inget som tyder på annat. Jag blir så jävla trött på att det ska spekuleras vilt och fritt om vissa händelser och andra får inte ens nämnas, av kulturella skäl.

Jag anar att om den stackars familjen hade varit nyanländ hade de högerextrema sidorna svallat över med epitet och vi hade minsann fått en rapport här också.

Det är intressant hur människor på detta forum tror sig ha koll på gärningsman, dennes psykologiska status, dennes motiv och kringliggande omständigheter bara timmar efter tragiska händelser. Och därmed är vissa rapporteringar i linje med något slags högre motiv, emedan andra är lågvattenmärken i en snäv värld där vissa mord är speciella.

Jag spekulerade för övrigt inte alls i händelsen så som @Oldie friskt raljerat varenda gång. Utan nämnde bara ett nytt misstänkt mord på flera personer, eftersom vi här dagligen fått rapporterat andra misstänkta mord innan något som helst är klarlagt om vad som hänt.

Suck.

Läs nästa inlägg av @Dentaku och du får ett exempel av många i exakt denna tråd.

Poängen var just att vissa händelser omedelbart ska raljeras om, spekuleras i att det beror på invandrare och deras kultur emedan andra händelser inte ska få nämnas alls, för då är det lågvatten. Passar tydligen inte i världsbilden, för de värsta PK-väktarna på högerkanten,

Jag har för övrigt inte dragit några spekulationer eller politiserat det, utan bara nämnt ett annat misstänkt mord som resulterat i 4 döda medmänniskor.
Nog uppfattade jag det som att du @sjoberga raljerade över att 4 st var döda var av två är barn... Jag har ingen aning om deras etnicitet tycker bara att det är osmakligt att uttrycka sig på det sättet.
Att jämföra denna händelse med kriminella som skjuter folk på en pizzeria eller öppen gata.. lågt tycker jag.

Vad säger rubriken på artikeln länken går till?

"Man hittad död i lägenhet - polisen misstänker inte brott"

Förundersökning om mord inleds alltid om man inte kan utesluta att brott begåtts, det är därför det blir helt galet om man förutsätter att det är mord det handlar om varenda gång. Att det polisanmäls 2-3 gånger fler fall av dödligt våld än vad som verkligen inträffar är ingen nyhet så man kan gott ta ett par djupa andetag innan man slänger upp en rubrik om misstänkt mord på nätet och hävdar att det begåtts ett brott.
Du är tvåa på bollen. Det var inte den första rubriken som sattes. Att man ändrar under resans gång är ganska normalt. Så du kan lägga ner, det var korrekt när jag postade länken. Att du kommer 1 dag senare med invändningar gör dig mest till en löjlig figur.

Du är tvåa på bollen. Det var inte den första rubriken som sattes. Att man ändrar under resans gång är ganska normalt. Så du kan lägga ner, det var korrekt när jag postade länken. Att du kommer 1 dag senare med invändningar gör dig mest till en löjlig figur.

Jag tycker snarare att man är en löjlig figur när man påstår att något är ett mord och ska föras till statistiken bara för att polisen inlett förundersökning om mord när en människa dött. Att det är normalt att sådant sker var ju precis vad jag skrev i mitt inlägg och det är därför jag ifrågasätter varför du ens postade länken här i tråden!
(Att det inte var den första rubriken som sattes är självklart, det hedrar Expressen att de ändrar rubriken till gamla artiklar så att folk inte vilseleds av länkar som postas i forum som exempel på kriminaliteten i Sverige.)

Peter Springare :
I en Facebookstatus, som han publicerar på fredagen, redogör han över brotten mord och mordförsök för perioden 1 januari 2015 till och med 30 december 2016.

”12 utredda ärenden. 24 misstänkta gärningsmän. I 10 av ärendena var gärningsmännen av utländsk härkomst. I 2 av ärendena var gm av svensk härkomst. Av de sammanlagt 24 involverade gärningsmännen var 22 av utländsk härkomst och 2 av svensk härkomst”, skriver han. Förkortningen ”gm” betyder ”gärningsman”.

Även när det gäller utpressningar under samma tidsperiod är det en stor överrepresentation av invandrare.

”18 utredda ärenden. 25 misstänkta gärningsmän. I 13 av ärendena var gärningsmännen av utländsk härkomst. I 4 ärenden var gärningsmännen av svensk härkomst. I 1 ärende var gm okänd. Av de sammanlagt 25 gärningsmännen var 19 av utländsk härkomst och 5 var av svensk härkomst och 1 okänd”, skriver Springare.

? Helt enligt statistik som inte är hemlig.
99,9% män
98% ur dåliga socioekonomiska förutsättningar
50% av svenskarna SD
0% feminister

Sem är det oklart vad Springare menar med härkomst, är alla födda i annat land? Eller är det även 3e generationens invandrare med?

Om arbetskraftsbehovet är så stort är det märkligt att så många som 30% inte är i arbete efter 19 år? Jag vet att det delvis har med kultur att göra, men ändå märkligt att man inte pratar om att nysvenska kvinnor inte får komma ut i arbetslivet, när man nu tjatar om den svenska modellen.
Vilken är som jag uppfattar, att alla oavsett kön, etnicitet eller religion är med och bidrar till det gemensamma.
Dessa kvinnor kommer aldrig med i arbetslöshetsstatistiken eftersom de inte är inskrivna på arbetsförmedlingen. Och de vill komma ut och jobba, i alla fall de jag pratar med. Hemskt tråkigt.
Här är det ett stort problem. Även om de här kvinnorna skulle få börja jobba för sina familjer så möter de ett hårt motstånd från andra grupper som inte klarar av att se en kvinna med hijab utan att trakassera henne. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka