Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men här är dagens @sjoberga :
Polis är på plats vid en restaurang i Nässjö där man har spärrat av ett stort område.
Enligt Aftonbladet har en person blivit knivattackerad inne på en restaurang.
Polisen uppger vid 17.30-tiden att en man i 25-årsålden har avlidit av skadorna.

Men Sverige har aldrig varit tryggare....

Men här är dagens @sjoberga :
Polis är på plats vid en restaurang i Nässjö där man har spärrat av ett stort område.
Enligt Aftonbladet har en person blivit knivattackerad inne på en restaurang.
Polisen uppger vid 17.30-tiden att en man i 25-årsålden har avlidit av skadorna.

Men Sverige har aldrig varit tryggare....

Och hur vet du att det inte är familjerelaterat? Är du ett medium?
Jag betvivlar faktiskt en smula att du inte skulle tagit upp ett hedersrelaterat mord.

Eftersom jag hade räknat med att gå i pension vid 65 men nu måste jobba till jag är 67, så är inte det en plushistoria för mig. Det blir minus om jag går vid 65.
Eller hur menar du?
Och den här höjningen av pensionsåldern var väl bara första steget, 70 är nästa steg.

Vem har bestämt att du måste jobba tills du är 67? Om inget ändras så är det väl bara att gå i pension vid 65 som beräknat. Hade du tänkt gå i pension tidigare än vid 64 så hade du påverkats av de nya reglerna.

Och hur vet du att det inte är familjerelaterat? Är du ett medium?
Jag betvivlar faktiskt en smula att du inte skulle tagit upp ett hedersrelaterat mord.

Hedersrelaterat har jag väl inte ens kommenterat, var får du det ifrån? Det är mycket möjligt men otroligt att förövare 45-år skulle mörda sin lillebrusha 25.

Polisen: Omöjligt kartlägga tusentals som ska utvisas
Personer som ska utvisas men som polisen inte hittar hamnade i fokus när misstänkte terroristen Rakhmat Akilov visade sig vara en av 12 500 så kallade "avvikna". Den siffran ligger fortfarande högt – men SvD kan berätta att polisens statistik är så bristfällig att det är omöjligt att veta hur många som håller sig undan.
https://www.svd.se/polisen-omojligt-kartlagga-tusentals-som-ska-utvisas

Ett land som inte vet vilka som är här har stora svårigheter. Eller ens om det är 12.500 det kan ju lika gärna vara 25.000

Vem har bestämt att du måste jobba tills du är 67? Om inget ändras så är det väl bara att gå i pension vid 65 som beräknat. Hade du tänkt gå i pension tidigare än vid 64 så hade du påverkats av de nya reglerna.
Det handlar dels om ersättningarna. De kommer troligtvis bli lägre och inte samma nivå som idag. Dvs det kommer vara svårt för vissa grupper att ha råd att gå i pension vid 65. Sen handlar det om att för att ha råd med välfärden behöver samhället att ett visst antal är i arbete.

Ett problem är ju dessvärre att det finns ett gäng goa gubbar i fängelserna också så nya kontakter knyts.
Dystert.

För jag håller med dig.
Ja, det är ett dilemma. Å andra sidan ser jag numera fängelsestraff som en bra sätt att ge omgivningen semester från busarna. Ingen intagen blir rehabiliterad, frånvaron märks på ett positivt sätt i bostadsområdet när en eller två av de lokala ligisterna faktiskt åkte fast för ett av alla de där rånen eller fordonskapningarna eller knarklangningen.

Hedersrelaterat har jag väl inte ens kommenterat, var får du det ifrån? Det är mycket möjligt men otroligt att förövare 45-år skulle mörda sin lillebrusha 25.

Hedersrelaterade mord är väl familjerelaterade om några. Jag tog upp dem just för att de brukas ta upp av folk som går på om hur hemskt Sverige har blivit i och med invandringen.
Finns det inga andra familjekonstellationer än syskon? Du har ju dessutom tagit upp andra misstänkta mord tidigare i tråden, säker på att de inte är familjerelaterade.

Det handlar dels om ersättningarna. De kommer troligtvis bli lägre och inte samma nivå som idag. Dvs det kommer vara svårt för vissa grupper att ha råd att gå i pension vid 65. Sen handlar det om att för att ha råd med välfärden behöver samhället att ett visst antal är i arbete.

Om du läser hur det är formulerat handlar det inom att det kan bli svårt att gå i pension vid 65 utan att man MÅSTE jobba tills man är 67, vilket ju inte stämmer.
Att vi måste ha folk i arbete ett visst antal år är ju själva anledningen till att lägsta pensionsålder höjts.

Om du läser hur det är formulerat handlar det inom att det kan bli svårt att gå i pension vid 65 utan att man MÅSTE jobba tills man är 67, vilket ju inte stämmer.
Att vi måste ha folk i arbete ett visst antal år är ju själva anledningen till att lägsta pensionsålder höjts.
Jag tolkade det som att vissa måste jobba till 67 pga ekonomin att de inte hänt tid tidigare.
Men självklart har de lagmässigt möjlighet att gå i pension vid 65. Och du kan ju gå ännu tidigare om du vill också.

Jag tolkade det som att vissa måste jobba till 67 pga ekonomin att de inte hänt tid tidigare.
Men självklart har de lagmässigt möjlighet att gå i pension vid 65. Och du kan ju gå ännu tidigare om du vill också.
Går du tillbaka till 1980:talet så arbetade de flesta till 67. Sedan hade vi en tid då man kunde gå vid 60 och jobba övertid som en tossig innan på det viset få upp en riktigt bra pension baserade på den senaste inkomsten. Efter det övergick man till den betydligt sundare livstidsinkomsten och den direkt avspeglar din pension. Går du då i pension 5 år tidigare så får du 5 år mer att fördela din livstidsinkomst på, som då blir 5 årsinkomster mindre. Logiskt!

Var är dagens mordrapport @Oldie? Fyra mördade i Skåne.
Detta var ett riktigt lågvattenmärke av flera. Det har från första stund varit ganska klart att detta handlar om annat än kriminaitet, dessutom - någon dum jävel här säger senare (utan n å g o n verklighetsförankring, bara ett löst jävla antagande baserat på sina egna tyckanden) att det handlar om en mans våld mot kvinna - wtf? Finns det ingen gräns för hur lågt vissa kan sjunka? Skäms tamefan.

Detta var ett riktigt lågvattenmärke av flera. Det har från första stund varit ganska klart att detta handlar om annat än kriminaitet, dessutom - någon dum jävel här säger senare (utan n å g o n verklighetsförankring, bara ett löst jävla antagande baserat på sina egna tyckanden) att det handlar om en mans våld mot kvinna - wtf? Finns det ingen gräns för hur lågt vissa kan sjunka? Skäms tamefan.

.kan bara hålla med..

Det utreds av polisen som mord och ännu finns inget som tyder på annat. Jag blir så jävla trött på att det ska spekuleras vilt och fritt om vissa händelser och andra får inte ens nämnas, av kulturella skäl.

Jag anar att om den stackars familjen hade varit nyanländ hade de högerextrema sidorna svallat över med epitet och vi hade minsann fått en rapport här också.

Det är intressant hur människor på detta forum tror sig ha koll på gärningsman, dennes psykologiska status, dennes motiv och kringliggande omständigheter bara timmar efter tragiska händelser. Och därmed är vissa rapporteringar i linje med något slags högre motiv, emedan andra är lågvattenmärken i en snäv värld där vissa mord är speciella.

Jag spekulerade för övrigt inte alls i händelsen så som @Oldie friskt raljerat varenda gång. Utan nämnde bara ett nytt misstänkt mord på flera personer, eftersom vi här dagligen fått rapporterat andra misstänkta mord innan något som helst är klarlagt om vad som hänt.

Suck.

Det utreds av polisen som mord och ännu finns inget som tyder på annat. Jag blir så jävla trött på att det ska spekuleras vilt och fritt om vissa händelser och andra får inte ens nämnas, av kulturella skäl.

Jag anar att om den stackars familjen hade varit nyanländ hade de högerextrema sidorna svallat över med epitet och vi hade minsann fått en rapport här också.

Det är intressant hur människor på detta forum tror sig ha koll på gärningsman, dennes psykologiska status, dennes motiv och kringliggande omständigheter bara timmar efter tragiska händelser. Och därmed är vissa rapporteringar i linje med något slags högre motiv, emedan andra är lågvattenmärken i en snäv värld där vissa mord är speciella.

Jag spekulerade för övrigt inte alls i händelsen så som @Oldie friskt raljerat varenda gång. Utan nämnde bara ett nytt misstänkt mord på flera personer, eftersom vi här dagligen fått rapporterat andra misstänkta mord innan något som helst är klarlagt om vad som hänt.

Suck.

Vad jag kan se är du den första som nämner denna familj, du och någon mer är de enda som drar spekulationer och politiserar det. Ingen annan har gjort det här i tråden. Om någon gjort det på i annan tråd här så håll det till den platsen, jag har inte sett något om det här på buke men om du sett det på andra forum så håll dig och den diskussionen där.

Suck.
I stort sett er omgående så gick polisen ut med att det inte skulle sökas ngn misstänkt i samband med händelsen. Att det hela var en djupt tragisk intern familjetragedi.
Därför fanns överhuvudtaget inte någon anledning att ta upp händelsen i samband med diskussionen här. förutom för ngn underlig twisted form av raljerande.
Den formen får du faktiskt ha för dig själv.

Vad jag kan se är du den första som nämner denna familj, du och någon mer är de enda som drar spekulationer och politiserar det. Ingen annan har gjort det här i tråden. Om någon gjort det på i annan tråd här så håll det till den platsen, jag har inte sett något om det här på buke men om du sett det på andra forum så håll dig och den diskussionen där.

Läs nästa inlägg av @Dentaku och du får ett exempel av många i exakt denna tråd.

Poängen var just att vissa händelser omedelbart ska raljeras om, spekuleras i att det beror på invandrare och deras kultur emedan andra händelser inte ska få nämnas alls, för då är det lågvatten. Passar tydligen inte i världsbilden, för de värsta PK-väktarna på högerkanten,

Jag har för övrigt inte dragit några spekulationer eller politiserat det, utan bara nämnt ett annat misstänkt mord som resulterat i 4 döda medmänniskor.

Läs nästa inlägg av @Dentaku och du får ett exempel av många i exakt denna tråd.

Poängen var just att vissa händelser omedelbart ska raljeras om, spekuleras i att det beror på invandrare och deras kultur emedan andra händelser inte ska få nämnas alls, för då är det lågvatten. Passar tydligen inte i världsbilden, för de värsta PK-väktarna på högerkanten,

Jag har för övrigt inte dragit några spekulationer eller politiserat det, utan bara nämnt ett annat misstänkt mord som resulterat i 4 döda medmänniskor.
Nu har jag ögnat igenom tråden igen(kan ha missat ngt). Ingenstans spekuleras det om invandrare i samband med händelsen i Hörby, förutom av dig. Så om jag använder din egen beskrivning av den som spekulerar i de riktningarna ", för de värsta PK-väktarna på högerkanten," är det då en beskrivning av dig själv?:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka