Svenskt avel- och sportchampionat 2013

Cashmir

Trådstartare
Är jag blind eller finns det ingen tråd om detta?! Det som är det roligaste att följa på hela året!! Nu har både 5- och 6-åringarna gått sina första starter. Vad säger ni? Någon som varit där? Live-sändningar på webb kommer först lördag och söndag från championatet.

Sv: Svenskt avel- och sportchampionat 2013

Finns tråd på avel, men där är förstås hopphästarna med på ett hörn också:).

Jag ska dit lördag och söndag! :bump:
Tänkte kika lite på 6-års finalen, 4-åringarna, 7-åringarna och 3-åringarna.. eller ja, i princip allt då :D

Är förövrig lite tjurig på mig själv då jag missade att kvala min 6-åring (kan kvala i utlandet i en "vanlig" klass på likvärdig nivå, minst 70%) med 1 poäng.. 1 poäng!

Men men, vi laddar om och kommer igen nästa år;)

Tills dess ska jag bänka mig hela helgen och insupa all inspiration man kan få!

1 poäng, gud vad surt! "Min" 4-åring (har inte fått hem den än) missade kval på kvalitén med 0.12 poäng... Hon hade 7.88 och det krävs 8. Bittert!

*kl*

Håller Patrik clinic eller är han testryttare ;)

Men otroligt mycket mer intressant att titta på !!

Senast ändrad:

Samma här, väldigt trevlig att lyssna på - me likey :)
Nu får man ju inget vettigt gjort här hemma :D

Nån som vet vilket bett Final Cut går på?

Är det månne ett Baucher?

Senast ändrad:

Ser nästan ut som ett sånt bett... Var också nyfiken på det.

Vilken fin häst U Bolt är!!

Himla roligt att han vågade ge den en 10!

Senast ändrad:

Tänkte detsamma, fast som han säger - om han inte kan begära mer, vad ska han då ge den för betyg? Så jäkla trevligt och avspänt det såg ut. Jag tror Patrik skrev upp den på sin önskelista ;)

Revolution inte så tokig han heller, men U Bolt var lite "häftigare" att se.

Känns inte Revolution lite mer som åt Valegro-hållet? Lite mer massa, inte lika spektakulär, men det såg fruktansvärt lätt och okomplicerat ut, och den verkade väldigt stark för sin ålder. U Bolt var ju det häftigaste jag sett på länge, och så häftigt att de 6 främsta 4-åringarna är svenskfödda!

Tyckte att Patrik var en toppenbra testryttare. Bra förklaringar till varför han dömde som han gjorde och han gav varje häst en ärlig chans att få glänsa.

*kl*

Håller Patrik clinic eller är han testryttare ;)

Men otroligt mycket mer intressant att titta på !!

Första gången jag tittar på testridning (orkar bara titta live och nu var det ju gratis inträde :-D) och Kittel var ju superhäftig att se och höra! Snacka om investerad tid att titta på hans testridning!

Tyckte också det var riktigt bra!
Patrik är en frisk fläkt i dressyrvärlden och jag var imponerad över hur fint han red alla hästarna!

Precis! Han fick hästarna att se stolta och glada ut. Sen sitter han som en säck men det verkar göra hästarna avspända...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 957
Senast: fixi
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 053
Senast: Sel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar