Svenska riksidrottsförbundet

E

evalill

Hej alla! :D
Finns det inte en endaste liten westernklubb som är ansluten till svenska riksidrottsförbundet? :( ska välja specialidrott som individuellt val nästa år och sporten man utövar måste vara ansluten till/finnas med i svenska riksidrottsförbundet. Har kollat på deras hemsida, men känns lite som att vi är lite diskriminerade där gott folk :eek::D wras borde väl vara anslutet, men jag hittade inget när jag sökte... :(
någon som har nån som helst aning om detta? :)

Sv: Svenska riksidrottsförbundet

Reiningen är ju ansluten, men du pysslar väl mest med fartgrenarna du.
Fast du kan ju kolla med FRSW för de är vad jag kan minnas en sektion i en vanlig ridklubb och genom det ansluten till både WRAS och RSF.
Fast jag hoppas att du inte överger SCW i så fall... ;)

Min sambo var handledare för en elev som hade westernridning som specialidrott på gymnasiet, det funkade fint för henne!
Hoppas att det löser sig!

Vad jag vet så finns det två westernklubbar i dalarna som är "anslutna" till Svrf. Klubbarna är sektioner till vanliga ridklubbar och är dessutom wras-anslutna.
Hur det är i övriga delar av landet har jag ingen aning om.

Är ny här på buke så ni får ha lite överseende med mig om det blir lite konstiga felplacerade inlägg och så :D
Tack så mycket alla! Hoppas fortfarande på fler svar och erfarenheter dock ;)

Till Lenita: Klart jag inte överger SCW :eek: inte för att jag är så mycket att hänga i julgranen, men jag gör mitt bästa och försöker att inte slita för mycket i min lilla pålla :)

Och dessutom har jag en stor liten dröm om att börja med reining på min (eller ja, pappas, men hon är för liten för honom, såå synd ;)) nu treåriga dotter till min lilla br och pb häst :D fast såklart fortsätta med timed events! :)

Senast ändrad av en moderator:

Är ny här på buke så ni får ha lite överseende med mig om det blir lite konstiga felplacerade inlägg och så :D
Tack så mycket alla! Hoppas fortfarande på fler svar och erfarenheter dock ;)

Till Lenita: Klart jag inte överger SCW :eek: inte för att jag är så mycket att hänga i julgranen, men jag gör mitt bästa och försöker att inte slita i min lilla pålla :)

Kul att se dig här, finns ju en del av oss SCW'are här och lite annat konstigt folk. ;)
Jag tycker du rider prydligt i alla fall, inte omöjligt att det kanske kan bli nån bild på dig i nästa klubb-blaska.:D

Jag har allt smugit runt här ett par månader nu, men har inte vågat bli medlem själv, men nu jäklar :D
Tack så jättemycket! :bow: det är nästan så jag får mardrömmar om att folk ska tycka jag rider hemsk eller drar i henne, det är min värsta mardröm typ :cry::D
Aah, den underbara lilla klubblaskan ;) är det du som håller i den? :D kan ju bara tillägga att jag har blivit superglad när vi har varit med på nån bild :D *smörar* :angel:

Jag är ganskla så säker på att vi häruppe är de enda som är dubbelanslutna! Däremot finns det några ridskolor som har eller iaf har haft westernsektioner, tror det fanns åtminstone en i Sörmland.

Hej alla! :D
Finns det inte en endaste liten westernklubb som är ansluten till svenska riksidrottsförbundet? :( ska välja specialidrott som individuellt val nästa år och sporten man utövar måste vara ansluten till/finnas med i svenska riksidrottsförbundet. Har kollat på deras hemsida, men känns lite som att vi är lite diskriminerade där gott folk :eek::D wras borde väl vara anslutet, men jag hittade inget när jag sökte... :(
någon som har nån som helst aning om detta? :)

Anledning till att WRAS inte är med SvRF är att WRas inte vill gå med på vissa av de regler som de har satt upp. Och tvärtom - SvRF vill inte gå med på att WRAS har egna regler vad gäller säkerhet. Det gäller bla hjälmtvånget och att inte få ha hästar i grimma på tävlingsplats.
Sedan tas saken upp med jämna mellanrum, men än så länge finns ingen lösning i sikte, vad jag vet.
Och ärligt talat vore det nog ganska bra om de olika fallangerna inom westernsporten kan lära sig att dra jämnt, innan vi blandar in SvRF - min egen åsikt :angel:

Anledning till att WRAS inte är med SvRF är att WRas inte vill gå med på vissa av de regler som de har satt upp. Och tvärtom - SvRF vill inte gå med på att WRAS har egna regler vad gäller säkerhet. Det gäller bla hjälmtvånget och att inte få ha hästar i grimma på tävlingsplats.
Sedan tas saken upp med jämna mellanrum, men än så länge finns ingen lösning i sikte, vad jag vet.
Och ärligt talat vore det nog ganska bra om de olika fallangerna inom westernsporten kan lära sig att dra jämnt, innan vi blandar in SvRF - min egen åsikt :angel:

ahaa, det hade jag ingen aning om, men det låter mycket logiskt :grin: hahah jo, jag håller absolut med dig :angel: men synd att man inte kan komma överens ändå... men då får jag väl helt enkelt bara välja "ridsport" och inte definiera det :D fast det lär väl säkert inte funka :/

Japp, det är jag som är den galna redaktörn till vår lilla blaskus...kul att du gillar den...:D

KL*
Jag tror det lättaste för dig är att välja "ridsport" då har man alltid det att falla tillbaka på om det skulle krångla. Ang. att wras inte är med i ridsportförbundet så tycker jag det är väldigt synd då det finns mycket för oss vad gäller både kunskap (inom många områden) och olika bidrag,stöd osv.
Ibland kan jag kanske anse att det är vi som är dumma som inte kan anpassa oss efter hur hela hästsporten i övrigt fungerar men samtidigt har jag själv aningen svårt att anpassa mig själv till det så delvis kan jag förstå att det är svårt att dra jämt.

Håller med dej om att westernridningen borde kunna samla ihop sig mer. Sverige är ett alltför litet land när det gäller westernridning för att ha så många olika organisationer, det tycker jag.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 308
Senast: Sixten
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 601
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 582
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka