Svensk text på Loch Lomond

Mirre

Trådstartare
Finns det ens?
Har sökt som en tok men inte hittat något. Är dock ganska säker på att mamma sjöng den för oss när vi var små, på svenska. Nu ville min utländska vän höra den men hittar ju inte texten.

Finns det ens?
Har sökt som en tok men inte hittat något. Är dock ganska säker på att mamma sjöng den för oss när vi var små, på svenska. Nu ville min utländska vän höra den men hittar ju inte texten.

Lite googling ger Bortom bergen, bla inspelad av Siw Malmkvist som finns på Spotify.

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: MiaMia
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama