Svensk ridponny??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Prillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 029

Prillan

Trådstartare
Nästan så att man får ont i magen för det brukar alltid bli så otrevligt i dessa trådar:D men jag är så nyfiken på vad ni tycker om korsningen Svensk ridponnyhingst(med mkt högt fullblodsinslag) och ett russto??
prillan

Sv: Svensk ridponny??

Det är lättare att svara om man visste vilken ridponnyhingst och vad stoet hade för exteriör... Men rent spontant gillar jag korsningen fullblod/russ, så jag skulle inte tacka nej till en sådan. :)

Det är lättare att svara om man visste vilken ridponnyhingst och vad stoet hade för exteriör... Men rent spontant gillar jag korsningen fullblod/russ, så jag skulle inte tacka nej till en sådan. :)

ok tack för ditt svar, hingsten jag tänker på är den med högst fullblodsinslag som går på semin och stoet är en mkt nätt o fint sto, stamboksförd med 39 p
prillan

Det kan bli riktigt bra, jag har erfarenhet av två olika russ ston som blivit betäckta med en av våra hingstar och resultatet blev över förväntan.

Det kan bli riktigt bra, jag har erfarenhet av två olika russ ston som blivit betäckta med en av våra hingstar och resultatet blev över förväntan.

Va kul:) då är det kanske nåt att satsa på då, kanske jag ska låna stoet eller att vi föder upp det tillsammans, vi får se hur det blir
prillan

Ja eftersom den hingsten som används i bägge fallen inte räknas som dom "ädla" och det ena stoet var ett rejält russ sto, men hennes föl blev elegant o ädel med otroligt bra gångarter. Det andra stoet har jag inte sett men han har(hingsten) bilder på fölet i sitt fotoalbum på hans hemsida!

Hej.
Det finns en bildsvit (overhead) som har använts vid domarkurs för ridponny och visar typförändringen för varje generation när man utgår från raser typ russ..

Bildserien visar att det typmässigt tar två generationer att gå frn typ Russ till RIDPONNY typmässigt.

Om du PM ar mig din mail ad så skickar jag.

peråke

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av... 2
Svar
33
· Visningar
1 887
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: alazzi
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 938
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 590
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka