Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad röstade de borgerliga väljarna på egentligen? Kraftigt sänkta drivmedel direkt efter valet, omedelbart börja bygga ny kärnkraft etc. Vad fick man som borgerligväljare? Ingenting av vad som lovades...

Varför tänker jag på Kejsarens nya kläder just nu..?
Som borglig väljare slapp man en omgång till med en regering som stod under miljöpartistisk flagg. För första gången stödröstade jag. Hoppas jag slipper det vid nästa val.

Fast det föreligger ju också en ideologisk strid, där Märta utöver att vara sin egen person/språkrör ses som en representant för de som vill ha ett fokus på sociala frågor utöver miljöpolitiken, och Helldén och co. som är kritiska mot den "vänstersvängen".
Det bästa för MP är ju att rösta bort Märta. Men jag hoppas att dom inte kommer på den tanken ;)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...lan-marta-stenevi-och-daniel-hellden-vidoppen

Det är ju inte givet, många väljare lär se problem med hans tid med högern i Stockholm.
Det som är så bra med osämja o splittring är att då ökar inte partiet. Se bara på C. Splittring o osämja vem som skulle ta över efter Annie. Han var ju så bra att han skulle lyfta partiet. Det blev precis tvärt om.

Det som är så bra med osämja o splittring är att då ökar inte partiet. Se bara på C. Splittring o osämja vem som skulle ta över efter Annie. Han var ju så bra att han skulle lyfta partiet. Det blev precis tvärt om.
Men det kan du ju inte jämföra, Annie var partiledare väldigt länge och hade ett extremt starkt stöd - svårt att axla en sådan roll. Ingen av alternativen hade uppfattats som klockren.

Men det kan du ju inte jämföra, Annie var partiledare väldigt länge och hade ett extremt starkt stöd - svårt att axla en sådan roll. Ingen av alternativen hade uppfattats som klockren.
Men hon avgick ju med botten resultat i valet och då förväntade ledningen att den nya skulle lyfta partiet genom att driva igenom nått som många inte gillade. Men osämja och horn i sidan gav inget lyft som man trodde

Jo, jag läste det. Men det är väl så på riktigt, och han orkar väl inte hur länge som helst. Vem skulle du själv vilja se tog över?
Jag har aldrig tänkt den tanken eftersom Jimmie är Mr SD. Han ger sig inte förren han blir statsminister. Men jag tror han är aktiv i bra många val till. Under den tiden kan det ju dyka upp nått nytt än vad vi ser idag. Sedan blir ju även Jimmies närmaste ochså äldre. Hur länge årkar dom? Nej pålägget får vi nog vänta på ett tag till...

Jag har aldrig tänkt den tanken eftersom Jimmie är Mr SD. Han ger sig inte förren han blir statsminister. Men jag tror han är aktiv i bra många val till. Under den tiden kan det ju dyka upp nått nytt än vad vi ser idag. Sedan blir ju även Jimmies närmaste ochså äldre. Hur länge årkar dom? Nej pålägget får vi nog vänta på ett tag till...
Men du snackar liksom om problemen med MP och kulturen där, det finns ju uppenbara problem om det inte liksom knappt är ett parti utan partiledaren?

Men du snackar liksom om problemen med MP och kulturen där, det finns ju uppenbara problem om det inte liksom knappt är ett parti utan partiledaren?
Skulle SD ligga på MP siffror så skulle det ju säkert vara osämja och oenighet. Men där är vi inte och då blir det heller inte aktuellt med nån annan heller. Såvida inte Jimmie själv vill nått annat.

Skulle SD ligga på MP siffror så skulle det ju säkert vara osämja och oenighet. Men där är vi inte och då blir det heller inte aktuellt med nån annan heller. Såvida inte Jimmie själv vill nått annat.
Det har ju varit interna strider inom SD också, vilket ju bla. märkts när SDU sedan blev ungsvenskarna. Det finns och har funnits falanger, det är ju så det är.

Vad fick man som vänsterväljare? Absolut ingenting av vad som lovades...Jo man blev varse att det var en bortkastad röst

Se där, du läser mina inlägg. Kan du återkomma på mina upprepade frågor till dig varför informationen du presenterar inte är korrekt. Ljög du eller är du dåligt påläst?

Men för att återgå till frågan, vad fick vi som som väljare under åren 2018-2022? Tänk särskilt här att valet 2018 självutnämnde vinnare aldrig lyckades bilda regering, det var Ulf Kristersson som utropade sig själv och alliansen som vinnare. Och vi såg den svagaste regeringen på drygt hundra år när Ulf Kristersson misslyckades tre gånger, men Stefan Löfven lyckades... Men vad fick vi som väljare? Typ världens bästa hantering av covid när vi ser BNP nedgång och överdödlighet trots nedmontering av krisberedskapen under Reinfeldt. Man vågade förhandla med politiska motståndare för att styra Sverige i den mest allvarliga krisen i världen på många år...

Om man jämför Covid med finanskrisen ser man med all önskvärd tydlighet skillnaden mellan röd och blå krishantering. Under blått styre slog finanskrisen hårdare mot Sverige än resten av världen och under rött styre slog Covid mjukare mot Sverige än resten av världen. Det var regeringens politik som gjorde skillnad, observera att regeringen under finanskrisen var majoritetsregering så regeringen behövde inte upprepade gånger söka stöd i riksdagen för sin politik. Detta till skillnad från Stefan Löfven som föll i misstroende förklaring för att han hade rekordsvagt stöd i riksdagen...

Den kommande lågkonjunkturen kommer slå riktigt hårt mot Sverige tack vare blå krishantering. Regeringen vågar inte investera sig ur krisen. Hushållen tappar köpkraft, företag gå omkull och det blir ett självspelande piano rätt ner i avgrunden...

Eftersom du svarade på min fråga med en annan fråga får jag väl nästan anta att det är som vanligt från dig.. Ingen leverans, bara trams..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar