Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
???Kulturvänstern Jens Liljestrand erkänner i Expressen, "jag har nog haft fel om allt inkl migrationspolitiken som har varit mer misslyckad än jag velat förstå"
Hur ska verksamheten slås sönder av det menar du? Vad ska krävas som bevis för att man tillhör ett kriminellt gäng?Strömmer vill kriminalisera deltagande i kriminella gäng. Får man det på plats i lagen så blir det enkelt att slå sönder deras verksamhet.
Strömmer vill kriminalisera deltagande i kriminella gäng. Får man det på plats i lagen så blir det enkelt att slå sönder deras verksamhet.
Man undrar ju om de tror på det själva?Det är ganska roligt att läsa dessa naiva förhoppningar om hur enkelt saker och ting blir bara man hittar på sätt att få till mer repression genom lagtext. Men samtidigt ganska tragiskt.
Låter lite konstigt, tycker du inte? Jag hade för mig att det redan var olagligt att vara kriminell, oavsett om man är medlem i ett gäng eller inte.Strömmer vill kriminalisera deltagande i kriminella gäng. Får man det på plats i lagen så blir det enkelt att slå sönder deras verksamhet.
Polisen säger ju med jämna mellanrum att man har kartlagt de kriminella gängen och man vet vilka dom är. Bevisen finns redan. Ulf sa igår att han inte är främande för att ta till militären men att lagändring måste till. När hela den här omställning är gjord så finns ju möjligheten att låta militären göra räder mot gängkriminella. Men iof tror jag det inte kommer att behövas för dom har redan frivilligt lämnat landet då. Problemet löstHur ska verksamheten slås sönder av det menar du? Vad ska krävas som bevis för att man tillhör ett kriminellt gäng?
Okej, det var ju smidigt! Ska bli spännande att se.Polisen säger ju med jämna mellanrum att man har kartlagt de kriminella gängen och man vet vilka dom är. Bevisen finns redan. Ulf sa igår att han inte är främande för att ta till militären men att lagändring måste till. När hela den här omställning är gjord så finns ju möjligheten att låta militären göra räder mot gängkriminella. Men iof tror jag det inte kommer att behövas för dom har redan frivilligt lämnat landet då. Problemet löst
Det kommer inte att göras någon grundlagsändring som tillåter militärt ingripande mot civila.Polisen säger ju med jämna mellanrum att man har kartlagt de kriminella gängen och man vet vilka dom är. Bevisen finns redan. Ulf sa igår att han inte är främande för att ta till militären men att lagändring måste till. När hela den här omställning är gjord så finns ju möjligheten att låta militären göra räder mot gängkriminella. Men iof tror jag det inte kommer att behövas för dom har redan frivilligt lämnat landet då. Problemet löst
Polisen säger ju med jämna mellanrum att man har kartlagt de kriminella gängen och man vet vilka dom är. Bevisen finns redan. Ulf sa igår att han inte är främande för att ta till militären men att lagändring måste till. När hela den här omställning är gjord så finns ju möjligheten att låta militären göra räder mot gängkriminella. Men iof tror jag det inte kommer att behövas för dom har redan frivilligt lämnat landet då. Problemet löst
Det där är ett riktigt idiotförslag som kommer upp lite då och då. Att Försvarsmakten på något sätt ska användas mot gängen. Det är ett idiotförslag som bl a bygger på att man inte har den blekaste aning om vad Försvarsmakten gör och kan.
Om man tycker att Polisen inte har rätt resurser för uppdraget kan jag tycka att det är klokare att ge dem det.
Och visst finns det situationer då FM kan stötta civilsamhället på bra sätt. Det är vanligt att Hemvärnet t ex släcker skogsbränder och letar efter försvunna personer. Och man har dessutom lite specialkompetens i bl a telekrig och taktiska helikoptertransporter som emellanåt tas i anspråk av polisen. Men det är förstås inte det här debattörerna efterfrågar. Det är väl snarare att man tror på någon sorts idé om att soldater ska patrullera utsatta områden eller sätta upp vägspärrar.Ja, det är en extremt viktig distinktion att göra mellan dessa uppdrag. Det är verkligen ett riktigt idiotförslag som (s) lanserade 2017 och som märkligt nog inte fallit ur agendan som en lapsus i kompetens och tankeverksamheten hos våra politiker .