Svensk Brukschampion

Nenyah

Trådstartare
Hej!
Vad är det exakt som krävs för att en hund ska bli Se Bch? Försökte googla men hittade inga "officiella" förklaringar. Hunden i fråga har 3 cert i bruks men ingen utställningsmerit. Behövs det fortfarande? Enligt vissa sidor hade kravet tagits bort. Men om det behövs, hur pass bra betyg krävs?

Tack på förhand!

Ur championatbestämmelserna:
Svenskt bruksprovschampionat, SE BCh

a) Tre certifikat på SBKs bruksprov, kategori:
spår, sök, rapport, skydd, patrullhund.
Lägst Good eller 2:a pris vid kvalitetsbedömning efter 15 månaders ålder på utställning.

b) Två certifikat på SBKs bruksprov, kategori:
spår, sök, rapport, skydd, patrullhund.
Ett certifikat efter 15 månaders ålder på utställning.

Däremot behövs inte utställningsmerit för de grenspecifika championen, som tex:
Svenskt spårprovschampionat, SE SpCh

Tre certifikat på Svenska Brukshundklubbens bruksprov, kategori Spår.
Ett certifikat ska vara erhållet efter 2007-01-01.
Intyg om godkänd testikelstatus.

Tre cert i bruksgren och en utställningsmerit. Tror det räcker med good.
Eller två cert i bruks och ett utställningscert.

Tack för svar! Får hoppas tiken kan få ett good, hon är inte utställningssnygg men en hejare i brukset. Vore kul om hon blev champion.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 319
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 567
Senast: Hermelin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 209
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 688
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka