sven melander är död

Fina Sven Melander! :heart:heart En man jag alltid har tyckt gott om och lyssnat extra på. :heart Kanske är det hans humor och positiva sätt som tilltalat mig, men vissa människor har bara det där lilla extra! Fasen att människor blir äldre och går bort!

En fin man.
När jag var 12 år skrev jag till honom om en artikel han skrivit i Aftonbladet. Han svarade och så fortsatte vi skriva till varandra ett tag. Jag minns att han började varje brev med: Kära medborgare!
Det kändes stort för en unge att bli tagen på allvar av en offentlig person som säkert hade tusen viktigare saker att göra. Men det visade att han såg barn som lika viktiga just medborgare som vuxna.
Jag måste nog leta fram breven, som betydde så mycket för mig att jag har dem sparade.

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 979
Senast: Sirap
·
Samhälle Jag fick precis skickat till mig att Läkare utan gränser söker "kontorsvolontärer" som bland annat ska: - Plocka upp och ner i...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 163
Senast: Rosett
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
241
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gravid som "äldre"