svårt val!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 972
C

CeciliaAndersen

ja, minst sagt.
väljer mellan 2 stycken 2, ½ åringar.
den första är en skimmel valack Aerline H-Cardento-Solid, suuupersnygg, men jag är väldigt rädd att den kommer bli jättestor. Mamman är 169, Aerline är 167 och Cardento 173. Jag vill ha en häst som är 170 MAX!
Den andra är ett brunt sto Tornesch-Solid-Cavalotti, mamman är 169, Tornesch 163, Solid vet jag faktiskt inte? Men det känns i alla fall som jag kan vara så den säkra sidan att denna inte växer och blir över 170.
Jag har alltid velat ha en skimmel, MEN också ett sto, för att själv kunna ta föl.
Det är skitsvårt.
Tror ni skimmeln blir en gigant? :confused:

Sv: svårt val!

Hur stor är han idag? Det kan alltid vara lite svårt att svara på hur stor en häst blir, men han kan ju aldrig bli ett sto ;)

c:a 165.
haha, nej, men stoet kan inte heller bli skimmel :idea:

Risken är väl stor att han blir några centimeter högre. Men som sagt det är svårt att säga. Min var nog 163 som 2,5 är ca 168 nu som 3,5. Varför vill du inte ha en häst som är 170, det är ju inte bara centimetrarna som avgör hur stor hästen känns.
Smärtgränsen för mig är över 175. Svårt att komma upp, problem med transport, stallplats osv.
Måste du välja någon av dessa. Ett skimmelsto på 165 är väl bättre.

Visst 170 är okej, men helst inte högre. Jag dör ju inte om den blir 172. MEN dem jag pratat med menar på att den kommer bli större än 175.
Skimmelsto på 165 hade vatt PERFEKT! Men valacken är skimmel och stoet brunt.
Jag vill ju igentligen ha ett sto så jag kan ta föl, men också en skimmel. Men annars får man väl betäcka stoet om några år och hoppas att jag får min skimmel då :rofl:
Men vi ska upp och kolla på dessa 2 på Söndag. Får se vem jag faller för.

Precis, kolla vem du faller för. Det blir nog bäst så, skimmel eller inte. Om det inte är något 'fel' på någon av dessa, tex ben.
Lycka till, det är ju så roligt att köpa häst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka