Svårt val...eller?

Enligt polisen i Karlstad så var det Jimmie själv som inte ville ha demonstrationen under polisens kontroll : http://nyheter24.se/nyheter/politik/768835-polisen-jimmie-akesson-ville-ha-den-situation-vi-hade

"Men nu visar det sig att SD-ledaren själv såg till att polisen inte agerade hårdare mot de som dykt upp för att protestera. Totalt togs elva personer av polisen för att de varit för högljudda vid Åkessons tal."

Tja om polisen hade gått loss på de protesterande med batongerna hade det nog varit värre. Jag tycker han visade återhållsamhet och inte provocerade i onödan.

Jag tillhör också dem som tror det här får motsatt effekt och att den utfrysning som bedrivs mot SD gör att de får ännu fler anhängare. I Sverige är det åsiktsfrihet, men bara så länge man har de rätta åsikterna... Sedan håller jag med Gammeln för en gångs skull också. Att det är något fel på integrationspolitiken, annars hade inte SD varit så stora som de tyvärr har blivit.

Ja vi har åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Det innebär dock inte att vi måste hålla med SD eller att vi måste gå dem till mötes.

Det är en jäkla massa gnäll från SD som tror att yttrandefrihet innebär att alla andra måste lyssna på dem.

Ja vi har åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Det innebär dock inte att vi måste hålla med SD eller att vi måste gå dem till mötes.

Det är en jäkla massa gnäll från SD som tror att yttrandefrihet innebär att alla andra måste lyssna på dem.

Enkel lösning på det problemet: Ge fan i att gå dit då. Problem solved.

Ja jag förstår dem, för vilket parti ser hellre att folk lyssnar än saboterar deras möten

Det förvånar inte alls. SD älskar att vara martyrer.

Ingen gör sig till martyr, det är andra som gör det genom sitt handlande. Vänsterpacket dvs de som ligger till vänster om V agerar som det andra packet dvs de som är för extrema för att vara SD och gör SD till martyrer, vilket SD tjänar på...kontraproduktivt så det förslår...

Ingen gör sig till martyr, det är andra som gör det genom sitt handlande. Vänsterpacket dvs de som ligger till vänster om V agerar som det andra packet dvs de som är för extrema för att vara SD och gör SD till martyrer, vilket SD tjänar på...kontraproduktivt så det förslår...

Mmmm precis. Eller inte.
Du har inte sett vilka som är ute på torgen och protesterar va? Fast det är klart, du räknar väl ABFtanten som vänsterextremist med.
"Jag är hovsångerska. Eller som SD säger: vänsterextremist". Träffande replik av Ernman.

Mmmm precis. Eller inte.
Du har inte sett vilka som är ute på torgen och protesterar va? Fast det är klart, du räknar väl ABFtanten som vänsterextremist med.
"Jag är hovsångerska. Eller som SD säger: vänsterextremist". Träffande replik av Ernman.
Du menar hon som bakifrån slog en annan människa i huvudet med ett tillhygge? riktiga fascistmetoder eller kommunistmetoder med för den delen. Oavsett om den drabbade ynglingen hade tillstånd att demonstrera eller ej så är det fel, hade han inte tillstånd så tog hon lagen i egna händer = självjustis, hade han tillstånd så kränkte hon nationalstaten Sveriges rätt att verka politiskt. Oavsett vem det är som saboterar ett lagligt politiskt möte så är det metoder "packet" använt i alla tider. Svinen i bruna skjortor var lika duktiga som svinen i röda skjortor och när det kom till kritan använde de alla läderstövlar för att sparka ner demokratin i smutsen....

Och jag kan inte låta bli att undra hur hovsångerskan skulle reagera om delar av hennes publik skulle ge luft åt ett eventuellt missnöje med en föreställning medelst ägg, burop och visslingar.
Gillar man inte menyn.. då tackar man för sig och avlägsnar sig.

Du menar hon som bakifrån slog en annan människa i huvudet med ett tillhygge? riktiga fascistmetoder eller kommunistmetoder med för den delen. Oavsett om den drabbade ynglingen hade tillstånd att demonstrera eller ej så är det fel, hade han inte tillstånd så tog hon lagen i egna händer = självjustis, hade han tillstånd så kränkte hon nationalstaten Sveriges rätt att verka politiskt. Oavsett vem det är som saboterar ett lagligt politiskt möte så är det metoder "packet" använt i alla tider. Svinen i bruna skjortor var lika duktiga som svinen i röda skjortor och när det kom till kritan använde de alla läderstövlar för att sparka ner demokratin i smutsen....

Och jag kan inte låta bli att undra hur hovsångerskan skulle reagera om delar av hennes publik skulle ge luft åt ett eventuellt missnöje med en föreställning medelst ägg, burop och visslingar.
Gillar man inte menyn.. då tackar man för sig och avlägsnar sig.

Ibland finns det fullt rimliga anledningar till att folk reagerar.

Sen är det väl så att om ingen dömts i domstol har ju inget brott begåtts. Eller hur var det nu?

Ibland finns det fullt rimliga anledningar till att folk reagerar.

Sen är det väl så att om ingen dömts i domstol har ju inget brott begåtts. Eller hur var det nu?

Naturligtvis är det rimligt att folk reagerar.

Men sedan är det en viss skillnad i hur "packet" reagerar och hur civiliserade människor reagerar.

Och visst kan ett brott ha begåtts utan att någon fällts för det i en domstol.

Alla vet ju exempelvis att Palme bragdes om livet en mörk natt. att det var ett brott är solklart eftersom han sköts i ryggen. Men om det var mord, dråp i affekt ja det har inte fastställts. Eftersom ingen fälldes i slutändan.
Damen som klippte till ynglingen, ja där finns ju bildbevis, hon kan knappast hävda självförsvar eller ;)

damen4_sm.jpg

Vänsteraktivist in action!

Jag tycker ändå det är lite märkligt.

Du kräver att Vänsterpartiet skall ta ställning och sen gör Jonas Sjöstedt just de. Men blir du nöjd? Nej du verkar mest ha som agenda att tycka synd om SD.

Jag tycker ändå det är lite märkligt.

Du kräver att Vänsterpartiet skall ta ställning och sen gör Jonas Sjöstedt just de. Men blir du nöjd? Nej du verkar mest ha som agenda att tycka synd om SD.

"Jag har varit kommunist sedan jag gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck."
Lars Ohly i Aftonbladet, 27 maj 2000.

"Jag skulle välja Castro före Blair om Castro ställde upp i ett allmänt val, men det problemet är att gör han ju inte."
Lars Ohly i SVT:s Gomorron Sverige, 30 maj 2006.

Vilken jävla ställning ? Innan muren och Sovjet föll sprang fåren glatt in i fållan.

"Jag har varit kommunist sedan jag gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck."
Lars Ohly i Aftonbladet, 27 maj 2000.

"Jag skulle välja Castro före Blair om Castro ställde upp i ett allmänt val, men det problemet är att gör han ju inte."
Lars Ohly i SVT:s Gomorron Sverige, 30 maj 2006.

Vilken jävla ställning ? Innan muren och Sovjet föll sprang fåren glatt in i fållan.

Vad har mitt inlägg med Ohly att göra?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka