Vad har mitt inlägg med Ohly att göra?
Om jag inte misstar mig så var Ohly partiledare för V (fordom VPK) innan Jonas. Men alla svartfötter försvann med honom vill du mena? Patetiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har mitt inlägg med Ohly att göra?
Vad är patetiskt?Om jag inte misstar mig så var Ohly partiledare för V (fordom VPK) innan Jonas. Men alla svartfötter försvann med honom vill du mena? Patetiskt.
Vad är patetiskt?
Jag har inga sympatier för vare sig vänsterpartiet eller Ohly. Jag har väl inte skrivit något alls om att alla skall ha försvunnit så jag vet inte vad du vill.
Om du läst tråden så ser du att jag inte tycker det är ok. Så du slåss mot väderkvarnar just nu.Vad jag vill? Att du försvarar din ståndpunkt. Varför är det ok att förstöra vissas demonstrationer och inte andras?
Jag tycker ändå det är lite märkligt.
Du kräver att Vänsterpartiet skall ta ställning och sen gör Jonas Sjöstedt just de. Men blir du nöjd? Nej du verkar mest ha som agenda att tycka synd om SD.
I Mora brottade polisen ner en 14 tjej på gatan. I Borlänge stod nazister och fick obehindrat göra Heil Hitler-hälsningar.Sjöstedt gör exakt detsamma som Åkesson gör. Tar avstånd och utesluter hetssporrar.
Problemet ligger väl snarare i att om man tittar på manifestationer och tillställningar som SD organiserar så ser man aldrig det bruna packet öppet demonstrera sin närvaro men när V gör detsamma så är det inte ovanligt att det röda packet öppet visar sin närvaro och V verkar acceptera detta.
Störning? Det är olagligt att utföra Hitlerhälsning på offentlig plats i det här förbannade landet. Så jävla ekivokt. Faktiskt.Det viktiga i sammanhanget är, störde någon en laglig manifestation?
Och för polisens del vad är viktigare, att stoppa en sådan störning eller om någon vinkar lite ekivokt...
Och för polisens del vad är viktigare, att stoppa en sådan störning eller om någon vinkar lite ekivokt...
Vad är allvarligare, att göra en "romersk hälsning" eller att motsätta sig en direkt order från en polisman?Störning? Det är olagligt att utföra Hitlerhälsning på offentlig plats i det här förbannade landet. Så jävla ekivokt. Faktiskt.
Ja vad tycker du?
Det blir nu uppenbart att du inte är en neutral försvarare för demokration oavsett vem som hotar den. Du valde sida nu.
Vad i detta gör henn till en vänsterextremist?Du förstår verkligen ingenting. Men utan att vara på plats så fantiserar du ihop din egen sanning. Som att göra vänsterextremist av en 14årig utan att ha en susning.
Vad i detta gör henn till en vänsterextremist?
1. Flickan var på väg att skada person eller sak
2 Flickan omhändertogs mot sin vilja för sin egen säkerhets skull
Men var när och vilka fakta finns att läsa??
Med egna förstahandsuppgifter så behöver man inte leta fakta liksom. Jag kan lova, det fattades inte poliser. Det fanns i alla fall tillräckligt att trycka ner ett barn mot en gatsten, eller om det var ett trappsteg då. Jag råkar nämligen den här veckan jobba med ett projekt i Dalarna med personer knutna till Inte Rasist Men...
Eller som du säger- vänsterextremister :-).
Polisen kände väl att de inte kunde hantera ett barn utan att trycka ner henne i gatan? Det gjorde folk lite upprörda ikring och kanske inte så konstigt? Man kan tycka att ett dussintal poliser hade kunnat göra det bättre. Men man förstår ju att de insåg sin begränsning och inte agerade mot nazisterna i Borlänge sen.