Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
var ska jag läsa...eller menar du att jag ska tro på din beskrivning av händelsen?Nu skenar din fantasi igen. Läs igen och du ser att det står att polisen tryckte ner barnet mot ett trappsteg. Och det finns säkert på film.
Var har jag skrivit att de överträdde sina befogenheter?var ska jag läsa...eller menar du att jag ska tro på din beskrivning av händelsen?
Jag vet inte varför polisen gjorde det ingripandet du berättar om, jag vet inte om din berättelse stämmer.
Men...vad säger polisen, de blev väl anmälda om de överträdde sina befogenheter inför så många vittnen eller?
Var har jag skrivit att de överträdde sina befogenheter?
Upprördhet berättigar inte till våld mot tjänsteman vare sig verbalt eller fysiskt.
Att arbeta mot rasism och för ett demokratiskt samhälle ställer jag gärna upp på, har arbetat politiskt i många år. Men det finns ett litet aber som många av dina meningsfränder glömmer. Ändamålet helgar inte medlen. Sänker man sig till "packets" nivå så får man finna sig i att bli betraktad och behandlad som "pack"
Och, med så mycket folk och så många mobiltelefoner närvarande så borde det ju finnas film på hur polisen misshandlar en liten flicka...om det nu inte är en av åsikter starkt präglad beskrivning.....
gjorde de inte det så gjorde de ju rätt..hur ska du ha det?Var har jag skrivit att de överträdde sina befogenheter?
Det är svårt att ta rätt beslut många gånger i livet, särskilt när man är 14 år. En 14-åring blir inte pack bara för det. Tids nog mognar nog även hon.
Jag har väldigt mycket mer förståelse för barn som agerar mindre genomtänkt än när vuxna män gör Hitler-hälsning.
Det är ju en fråga om hur polisen ska ha det? De kan agera kraftfullt mot ett upprört barn men inte alls mot nazister. Det var mycket märkligt att se.gjorde de inte det så gjorde de ju rätt..hur ska du ha det?
Då nu Nebraska svär sig fri från att polisen överskred sina befogenheter så fanns det förmodligen en anledning till att flickan omhändertogs...det är kanske viktigare att hindra en flicka från att råka illa ut än att hindra ngr pappskallar att göra den sk Hitler-hälsningen.....
eller?
Och jag måste göra dig besviken, ty den gamla sanningen gäller fortfarande. "säg mig vem du umgås med, så ska jag säga dig vem du är" Och den gäller vare sig du är 14 eller 34 år gammal...
Din kredibilitet är väl inte bättre hos mig... Men jag är inte förvånad att du för enkelhetens skull undviker sakfrågan.Du gör mig inte ett dugg besviken måste jag upplysa dig om. Jag anser inte att det du skriver har något större värde för mig ändå.
Det är ju en fråga om hur polisen ska ha det? De kan agera kraftfullt mot ett upprört barn men inte alls mot nazister. Det var mycket märkligt att se.
De gjorde inte ett val. Händelserna skedde på olika orter, men med i stort sett samma poliser. Du har selektiv läsning som vanligt.
Där ligger skulden hos dig, har gång på gång frågat efter fakta. så fanns inga handuppräckare på plats när en ung flicka var upprörd och försökte göra vadå? sabotera ett möte? för i så fall gjorde polisen rätt
Skall jag uppfatta din smiley som att du skrattar åt att polisen omhändertar en flicka? Det ser riktigt smaklöst ut.
Jag är helt mållös. Du kan ju börja med att läsa mina inlägg i den här tråden. Ta gärna hjälp av någon.Där ligger skulden hos dig, har gång på gång frågat efter fakta. så fanns inga handuppräckare på plats när en ung flicka var upprörd och försökte göra vadå? sabotera ett möte? för i så fall gjorde polisen rätt
[QUOTE="Nebraska, post: 16405734, member: 564"
Eller som du säger- vänsterextremister :-).
Ja om flickan utgjorde hett hot mot sig själv eller sin omgivning så handlade ju polisen rätt, anser du inte det? hur smaklöst det än är i vissas tycke...Skall jag uppfatta din smiley som att du skrattar åt att polisen omhändertar en flicka? Det ser riktigt smaklöst ut.
Jag håller med dig. Och vill tillägga (till @landsbygdsbo om det ej framgår); kallar du på fullaste allvar nazister för "handuppräckare "?!
Om man i dina ögon är Vänsterextremist om man stödjer Inte Rasist Men..- alla dar i veckan![/QUOTE]Är du det då?