Svårt skadad ridelev avled - krismöte i Borås Fältrittklubb

Sv: Svårt skadad ridelev avled - krismöte i Borås Fältrittklubb

Fy va hemskt och stackars föräldrar o snart är det jul o allt :cry: stackars stackars dom :cry:

Fy 17, detta var ju det man fruktade skulle hända då jag jobbade som instruktör..
Pigga ponnisar och tex snöras från taket eller en förälder med en dagstidning på läktaren..
Jag tackar min lyckliga stjärna att mina elever klarade sig i de situationerna och skänker en tanke till instruktören, fy vad fruktansvärt..

Saknar ord. Stackars liten och föräldrarna får uppleva det som känns totalt omöjligt att genomleva. Det var det här som gjorde att min mamma beordrade mig att sluta rida som liten. Nu rider min 7-åring och jag kommer sitta med hjärtat i halsgropen varje lördag.

Usch, nu försvann all glädje från kvällens ridlektion...

Tänder ett virtuellt ljus för den stackars flickan, och tänker på alla inblandade.

5f10a478ab535fdc

Det var verkligen trist läsning.

Jag känner djup med flickans familj och med alla medlemmar och personal i min gamla klubb.:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Dagens Nyheter) Ridsporten har haft några svarta veckor. I Borås dog en 7-årig flicka sedan hon trillat av en häst, och några dagar...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) (Uppdaterad 9/9) En tolvårig flicka skadades allvarligt vid en olyckshändelse under en ridlektion på Malmö Ridklubb på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 887
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar