Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har just upptäckt att en ytterkruka läckt. Krukan har stått på en tjock kinamatta och nu är det svart mögel i Kinamattan och i parketten under. Vad gör jag?
Kort och koncist, nej. Parketten kan "räddas" genom att byta ut det som är skadat, eller så lever du med det och döljer fläcken, samma med mattan, färgförändringarna får du inte bort.
Tack för svaret - även om det på ett sätt inte var så uppmuntrande. Samtidigt är det glädjande att det nog går att leva med fläcken - jag såg framför mig hur jag skulle få riva upp allt och leva med byggfläktar...
Nu ska jag våga låta allt torka ut ordentligt och sedan se hur stor skadan är. (missfärgningen i parketten kanske kan slipas bort?)
Nu vet jag ju inte hur stor skadan är, men troligen är det inte värre än att träet är missfärgat och beroende på typ av parkett så går det att byta ut bitarna, men knappast att slipa bort.
Det som kan hända är att parketten deformeras när den torkar, vårt gjorde det när huspassaren övervattnat de golvplacerade blommorna. Blev en svart fläck och när träet torkade sprätte själva stavarna i parketten iväg lite som de ville.
Slutade med att vi bytte i den hörnan, inte optimalt men syntes inte så mycket med blommorna väl på plats.
Bra med förvarning. Parketten är nästan torr redan. Jag får tackla det problemet om/när det uppstår (*försöker förtvivlat vara cool*)
Det värsta med att vara ohändig är att när något händer, så måste man klura ut vilken sorts hantverkare man behöver och vart man lämpligast hittar en sådan... Nu ska jag låta allt torka ut och tro på MiaR om motsatsen inte bevisas.
Även ganska klassiga kinamattor kostar inte många slantar att ropa in på auktion (fast generationer av familjens hundar har slaggat på den här. Den var inne på tvätt, när vi hade haft en kull valpar)
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.