Svårt knivskuren häst fick avlivas

Sv: Svårt knivskuren häst fick avlivas

Gud vad hemskt...

Dock trevligt att höra att polisen prioritrerar istället för noncharlerar fallet :p Då har vi ju kommit ett steg i rätt briktning iaf....:cool:

Usch så fruktasnvärt! Här i Sala kan jag räkna till inte mindre än 5 fall som jag hört de senaste veckorna, dock har hästarna klarat sig bra. Nej man är inte lite rädd! Undra om man kan attack träna hästarna alterativt skaffa en jävligt elak hund och platslägga :devil:

Fan fan va trött jag blir på att ideligen höra om dessa sjuka äckliga människor. Jag känner en så otrolig ledsamhet för dessa djur, sådana människor borde inte få finnas. Inför lobotomin igen !! och penis amputation eller använd dem som försöksmänniskor ...... sätt dem i en bur på Karoliska för medisinska försök!!! sånt här väcker HAT

Bedrövligt att det händer titt som tätt, men det är positivt att polisen verkar engagera sig och att äntligen så börjar de inse allvaret i dessa hemska brott.
Det är inga pojkstreck utan rejält sjuka människor som vistas lösa i samhället.

Usch så fruktasnvärt! Här i Sala kan jag räkna till inte mindre än 5 fall som jag hört de senaste veckorna, dock har hästarna klarat sig bra. Nej man är inte lite rädd! Undra om man kan attack träna hästarna alterativt skaffa en jävligt elak hund och platslägga :devil:

Har dessa 5 fall varit polisanmälda och omskrivna i media?

Att folk kan med sig själva ....
Visst tror jag ganska många hästar som ägarna tror är knivskurna inte har blivit det då det råder en viss hysteri men det räcker med de konstaterade fall som finns, de som absolut ingen kan förklara för att det ska vara för utbrett och vanligt förekommande. Fy fan. :crazy:

Fyfan, förstår inte hur man kan göra så mot ett försvarslöst djur! :confused:

Undra om man kan attack träna hästarna alterativt skaffa en jävligt elak hund och platslägga :devil:

Jag har läst om någon rysk stor hundras som är framavlad att vakta boskap mot rovdjur.... Den är inte tillgiven och människovänlig på samma sätt som andra tamhundar, utan den skulle nog kunna vakta sin flock mot okända människor också... En sån kanske vore något att ha i hagen! :devil: (fast det svåra kanske blir att lära den att det finns vissa människor som faktiskt FÅR komma fram till hästarna... )

Man önskar faktiskt att den som gör detta, råkar ut för en pålle som står där snällt och sen blir :devil:själv så dom blir sönder sparkade. Fast man skulle väl åka dit som hästägare då men ett sådant straff skulle även jag kunna ta:angel:

Det sjukaste av allt i det här fallet är att det är andra hästen på bara någon månad som dör av knivskärning på samma gård. Plus att det hänt en massa andra saker där. Det stod det inte en rad om i tidningen så vi på gårdar runtomkring fick veta det först när häst nr 2 dör.

Tre av fallen har blivit polisanmälda, vart med i lokaltidningen och nyheterna. Dom andra två vet jag inte. Min ena häst var en av dom som vart utsatt :(

Kanske för att inte föda fler idioter? Det är ju allmänt känt att det blir fler hästplågare efter att media tar upp fallen.Det är nog det dom vill..få uppmärksamhet.

Kanske för att inte föda fler idioter? Det är ju allmänt känt att det blir fler hästplågare efter att media tar upp fallen.Det är nog det dom vill..få uppmärksamhet.

Visst händer det att dessa idioter triggas igång, men tyvärr så behövs det uppmärksammas också för att få ett stopp på detta.
Tror att polis och rättsväsende har fått upp ögonen på att detta är ett problem som faktiskt förekommer.
Silverfallet är nog starkt bidragande till detta då det uppmärksammades i media och ägaren valde att synligöra händelsen.
Förövrigt kommer hovrättsförhandling i detta mål att avgöras på tisdag 10/11 kl 13.00 på riddarholmen i stockholm.

Du har faktiskt rätt.
Och Carina h`s strid om om rätten att publicera förövare med namn o adress (obs, redan straffade)har ju visat sig efter en nylig släppt forskningstapport från USA, är en dålig väg att gå, då dessa människor då blir mer stressade och begår fler brott.

Och det är det väl ingen som vill, eller hur???, såvida det inte finns människor som faktiskt går igång på att förfölja redan straffade förövare förståss......

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst skadades så svårt att den fick avlivas under pågående ridlektion på en ridskola i Blekinge tidigare i veckan.
Svar
1
· Visningar
149
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett sto utanför tyska Hamburg har skadats så allvarligt i underlivet att hon fick avlivas. Polisen är säker på att det är en människa...
Svar
0
· Visningar
540
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kristina Borgs häst Ibbe blev snabbt sjuk och någon veterinär fanns inte tillgänglig. Det hela slutade med att familjen själva fick ta...
Svar
0
· Visningar
593
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama