Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

LadyCovergirl

Trådstartare
Hur mycket stör det egentligen med en svart diskmaskin när kylar och frysar är vita?
Jag har tänkt att byta ut även kyl och frys till svarta men tänkte inte göra det nu. Diskmaskinen har dock lagt av så måste köpa ny och det snarast möjligt :crazy:
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Om du ändå har tänkt byta kyl och frys om ett tag så kör på säger jag. Det är nog mer störande att inte ha diskmaskin alls när man är van vid att ha det tänker jag (som inte har diskmaskin men har det högt på önskelistan)
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Eller så får jag ju köpa en vit diskmaskin nu och sen byta diskmaskinen igen när kyl och frys ska bytas. Men det känns rätt onödigt :crazy:

Diska för hand är tråkigt, tar tid och ger torra händer. Nej nej! :p
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Eftersom du tänkt byta i framtiden så är det väl bara att köra på :)

Skulle du haft olika färger på heltid så hade i alla fall jag reagerat lite om jag kommit på besök.
Inte för att det är fult men för att man brukar köra allt i samma färg och jag hade undrat hur du tänkte helt enkelt.

Svart är snyggt på vitvaror måste jag även säga.
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Jag har funderat på rostfritt men svart känns faktiskt rätt fräckt :D

Oavsett så ska jag nog börja kika på svarta diskmaskiner isf :d
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Nu när vi köpte nya vitvaror så hade jag velat ha svart tvättmaskin och tumlare men det föll på ett par vita pga funktionerna.

Det fick bli rostfritt i köket fast med en svart inbyggd micro med rostfria detaljer.

Svart är grymt snygg och det är synd vi inte hittade några som passade våra behov.


Så kör på svart om du hittar något bra tycker jag :)
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Vi har precis den diskmaskinen. Och så har vi kyl och frys svarta från Bosch också. När vi köpte den svarta kylen och frysen tyckte jag att det var döhäftigt och jag älskade det. Men nu vetta 17 alltså. Inte så att jag är trött på det, men jag hade nog valt vitt faktiskt ifall vi hade bytt ut dem nu.

Det var coolt för typ 4 år sedan när vi bytte, men nu känns det inte alls sådär fräscht längre.
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Det var coolt för typ 4 år sedan när vi bytte, men nu känns det inte alls sådär fräscht längre.

Det jag funderar över är det praktiska. Syns inte minsta stänk eller damm på den svarta ytan? Vita ytor är inte lika "dammkänsliga" tänker jag
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Det jag funderar över är det praktiska. Syns inte minsta stänk eller damm på den svarta ytan? Vita ytor är inte lika "dammkänsliga" tänker jag

Jo svarta vitvaror ser skabbiga ut för minsta lilla, man får gno ihjäl sig om det ska se fräscht ut.

Jag hade inte köpt svarta vittvaror, det känns passé men smaken är som baken delad :)
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Jag har

Vit kyl och frys (175 höga, bredvid varandra)
Svart / rostfri ugn, i ett vitt skåp med högblanka vita luckor, bredvid kylskåpet
svart micro, ovanför ugnen
svart häll i ett mörkt (okänt) träslagshäll, under hällen kommer en diskmaskin stå, det blir den som är "billigast" ... Färg orelevant, blir den vit, passar den in i mitt "stockholmsvita" köksluckekök, blir den svart går den ändå i ton med hällen/bänken... Men troligtvis blir den ju vit..

Bild på hur de ser ut (jag vet inte den bästa)
kok_515164d3ddf2b307161bb024.jpg
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Det jag funderar över är det praktiska. Syns inte minsta stänk eller damm på den svarta ytan? Vita ytor är inte lika "dammkänsliga" tänker jag
Nej, jag håller inte alls med pulkaskurk där. Det är inga problem på det viset. Vårt kylskåp/fry är lika blank och fin som när vi köpte det. Samma sak med diskmaskinen. Då är vänners stålfria betydligt värre att hålla rent. Men sen har vi inga barn heller utan vi är två vuxna som bor i vår lägenhet, det kanske gör skillnad.

Däremot känner jag att när vi köpte dem så var det coolt och lite extra fräscht. Köket såg ju hur fräckt ut som helst. Den känslan är liksom borta. Och idag känns det mer som att de sticker ut ur köket (resten är vitt) på ett sätt som jag inte gillar.
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Hmm, får kika på motsvarande modell i vitt också då. Är ni nöjda med diskmaskinen i övrigt? Är den tyst?
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Ja, vi är jättenöjda med diskmaskinen. :) Däremot är eco-programmet lite långsamt, men det är det väl på alla diskmaskiner antar jag.
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Så bra! Det verkar logiskt att Eco-programmet tar lite längre tid. Det stör mig inte jättemycket. Jag har nog aldrig bråttom att få disken färdig :laugh:
 
Sv: Svart diskmaskin och vit kyl-frys?

Vi sätter nästan alltid på den på kvällen när vi lägger oss. Då är den klar någon gång under natten.
 

Liknande trådar

Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 446
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
700
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp