Svårt att välja jobb...

ino_124

Trådstartare
Behöver lite funderingar över mina jobberbjudanden och hur jag ska välja.

Jag jobbar nu i ett försäljningsstall och på en djurklinik. I stallet får jag 80 kr/h både helger och vardagar. På kliniken får jag också 80 kr/h men kommer få mer om jag fortsätter jobba där.

I stallet jobbar jag en del helger vilket är ganska jobbigt och jag kanske hinner rida en häst max. Jag jobbar nu ungefär 1,5-2 vardagar där i veckan.

På kliniken jobbar jag 2 dagar i veckan bara vardagar. Jag trivs bra där och det är ju inte alls så jobbigt som stallet.

Nu har jag fått ett till erbjudande som är ganska fritt. Jag kan jobba heldag eller halvdag och har upp till en halvtid att "spela" på. Det är ett stall jobb med inackordeningar 2 boxar att mocka och inte så mycket hästar. Ganska soft jobb. där får jag 86 kr/h.

Nu vet jag inte om jag ska försöka välja något eller jobba lite på alla eller välja två. På försäljningsstallet får jag ju rida lite men det är lite. Kanske en häst max. På kliniken kommer jag ju efter ett tag tjäna bäst och det ger ju tillgång till lite bättre jobb. Sen är ju det inackorderingsstallet ganska soft och så och lite bättre lön. Det som är bra på försäljningsstallet är att jag kan jobba helg och där med jobba 6 dagar i veckan om jag vill.

Ja, va tycker ni nu då? Vad tänker ni?

Senast ändrad:
Sv: Svårt att välja jobb...

Avundsjuk är det enda jag tänker.... hihihi
Jag skulle välja mitt drömjobb- assistent på kliniken!

Dålig timlön är det iofs men garanterat det du har ut mest av i slutänden.

Det sista alternativet låter lite för ensamt- och lite för bra för att vara sant. Vilken miljonär vill skänka bort sina pengar så?

Eftersom du inte verkar få ut det du vill av föräljnigstallet kanske det är dags att dra vidare...

Kan du inte jobba kvar på kliniken och även jobba i inackorderingsstallet? Vet inte om jag fattade rätt, men det borde ju gå. Gör du ett bra jobb på kliniken kanske du kan bli erbjuden en större tjänst om ett tag, så där skulle inte jag slutat i allafall, om det inte var så att jag inte trivdes där. Sen är ju frågan vad du siktar på i framtiden? Vilket jobb passar bäst in i bilden?

jobba på klinken 2 vardagar/vecka samt 2 dagar i stallet vardagar? vore väl kanon! o låt helgerna va fria o lediga. Du får ju ändå ingen höjdarlön på helgen.
jobbar du svart i stallet?? då skulle inte jag valt det i första hand utan kliniken där jag antar att du jobbar vitt.

Kommer få 90 kr/h på kliniken. Fick det i somras med men jag trodde det var 80.

Alla jobb är vitt...

Alltså inackordenringsstallet ger mig inte så jätte mycket. Det är mycket hästar och inte så bra ordning. Jag har jobbat där ett år och det är ju ett tag iaf.
Sen skulle jag vilja rida mer men de har ganska mycket "problem" hästar som jag inte klarar att rida så där vill jag inte rida mycket fler än vad jag gör.

Kliniken har jag också tänkt att det kommer ge flest möjligheter i framtiden till ett normal avlönat jobb tillskillnad från stall jobb.

Hon är faktiskt ganska rik hon som har inackorderingsstallet, och hon som jobbar där nu är segare än en snigel så hon ger bort pengar hehe...

Vilka lyxproblem :D Nä men jag hade behållt jobbet på kliniken och kombinerat det med det nya. Verkar ju mest praktiskt och ge mest pengar om jag förstått rätt. Om nu deet gamla jobbet inte ger så mkt som du förväntat dig så varför inte testa det nya? Om det dessutom är ett inackorderingsstall så finns där kanske ngn som vill ha hjälp med ridningen och då får du ju rida mer som du ville. Hoppas det löser sig för dig!

Tänk långsiktigt! Kliniken måste vara det förnuftigaste att satsa på. Om du nu kan fylla ut dagarna med stalljobb är väl det ok, men ge kliniken allt som går är mitt tips.

Jag vet att det är värsta I-landsproblem, helt hemskt men nu måste jag ju ta tillvara på detta tillfälle och välja rätt.

Ja kliniken är det som är säkrast att jag vill ha kvar. Sen är frågan om jag ska sattsa på det nya jobbet eller vara kvar på det gamla.

Det är en sak som gör ett jobb byte lite jobbigare är att stallen är på samma gård och jag kommer träffa mina gamla "arbetskamrater" hela tiden och även jobba lite tillsammans med dom eftersom jag kommer sköta lite underhåll på gården vilket inkluderar deras hagar etc. Men det är väl smällar man får ta.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 776
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar