Svårt att öka galoppen...

Domino_s

Trådstartare
Jag har ett kanske för många ganska angenämt problem...

Mitt sto bara samlar sej mer och mer när jag trycker på henne när vi jobbar på banan, hon ökar inte farten eller steglängden (nåja, det blir mer undertramp) något avsevärt. Jag vill ha lite mer, ja... bus framåt...

Jag börjar tro att hon är arbetsnarkoman (hmm, kanske ingen nyhet), hon bara samlar sej och jobbar som en liten igel. I skogen kan hon rejsa på som vanligt, men inte på banan.

Annars är galoppen ljuvlig, rund och rytmisk, ber jag henne står hon i princip still och galopperar, hon håller sitt tempo, jag behöver inte driva.

Till saker hör den att hennes sadel börjar bli en aning trång framtill, inte något allvarligt, men den håller på att bytas ut. Kan detta hindra henne, även att det inte märks i skogen. Fast hon visar inget som helst obehag i galoppen på banan heller...

Vad tror ni?

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 469
Senast: raggsock
·
Hästvård Jaha då var det dags igen. Har under hela förra vintern och våren rehabiliterat min pålle från en skada på dels gaffelbandet dels på...
Svar
7
· Visningar
1 849
Senast: gicageli
·
Western Står just nu i ett dressyrstall och har insett mer och mer att jag är mer formad av mina åtta år på westernstall (mer än hälften av mina...
Svar
13
· Visningar
2 037
Senast: Pilo
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 088
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar