svårt att komma i brunst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 754
S

Sickan

Har era ston svårt att komma i brunst i år? Vi har tre ston och inget av dem har visat tydliga brunster i år. Vi försöker nu spruta igen ett av dem men det verkar svårt. Fler men samma problem?

Sv: svårt att komma i brunst?

Har mitt sto hos hingsten nu. Första brunsten kom hon igång och blev betäckt sedan var de tvärstopp så vi trodde hon var dräktig men nu 27-29 dagar efter sist betäckningen så görs ett ul och de visar negativt, ingen föling där inte... Vet såg att der var ägg och att ev brunst kommer inom 1 vecka men vi sprutade henne i alla fall.

Inga problem här. Har upplevt krångel de senaste två säsongerna men i år har allt gått som på räls hittills vad gäller brunster *peppar peppar*
( i övrigt inte så bra eftersom vi förlorade årets enda fölunge på dygn 280 :cry:)

Mina ston kom igång fint, två betäcktes i mars, en tog sig och den andra gick om och betäcktes i april och är dräktig. Den som kastade sent kom i fin fölbrunst och har nu en kanonbrunst och är under betäckning.

Så brunstmässigt är jag nöjdare än på länge! Kanske damerna gilla vår nya hingst bättre, vad vet jag :D

Ja, mitt sto har haft gulkroppar, men inte riktigt starka brunst. Hon brukar å andra sidan ha ganska tysta brunster, men förra året och i år är det värre än vanligt.
Jag har sprutat henne idag så jag hoppas att det kickar igång henne :) Koll på måndag så vet jag ifall det gett resultat!

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 842
Senast: Habina
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 172
Senast: mars
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka