Mitt förra halvblod var väldigt intresserad när luftballongerna flög över huvudet på oss på låg höjd när vi var ute och red, att rida förbi fotbollsplanen där de hade blåljusen på motorcyklar, ambulans, polisbil och stegbilen, samtidigt som de visade skolungarna hur stegen gick att manövrera fick henne att glatt skritta på trots att varken hon eller jag varit i den situationen tidigare. Samma häst tyckte shettisar var jätteläskiga, i synnerhet om de gick i hagen och sprang emot oss när vi red förbi.
Jag har aldrig sett ett halvblod sätta iväg i bockserier på uteritter och då har jag stått i många stall genom åren, den enda som jag sett krångla med att backa ner i diken, buskage och hoppa omkring med benen åt alla håll var ett fullblod. Ett fullblod, en häst, en individ, inte alla fullblod.
Jag har aldrig sett ett halvblod sätta iväg i bockserier på uteritter och då har jag stått i många stall genom åren, den enda som jag sett krångla med att backa ner i diken, buskage och hoppa omkring med benen åt alla håll var ett fullblod. Ett fullblod, en häst, en individ, inte alla fullblod.