E
Emmi_Power
Har en f.d travare på lån här i sommar. Hyrde henne i fjol också, men då fick jag bara gå med henne, eftersom ägaren nog tyckte vi behövde känna varandra lite bättre innan jag sätter mej upp i sadeln. I sommar har jag blivit lovad att rida henne, men jag har ett jätte problem - jag är rädd. Jag blev avkastad av henne i vintras, efter det red jag henne inte på en stund. Det är tror jag inte det som de handlar om att jag är rädd, utan det är dels för att hästen inte känner till stället hon står på nu så bra, och dels för att hon alltid varit svårhanterlig med ridningen. Jag har ridit henne en gång på den stunden hon varit här, ska försöka på nytt idag. När jag väl sitter på henne, är jag inte rädd, men det är före jag ska sätta foten i stigbygeln som det bara känns hur jag darrar. Jag är rädd för att hon ska sticka iväg med mej i en slängtrav, och att jag inte får nå koll alls på henne. Hon vill hela tiden takta, och man kan inte roa sej en sekund heller då man sitter på hennes rygg. Saken blir bara värre om man försöker ta halt på henne genom att dra i tyglarna, det gör saken bara värre. Ägaren säger att jag ska tala lugnt med henne, men de kan jag ju inte, eftersom jag är vettskrämd.
Hon är annars jätte lugn att ha att göras med, men blir till ett monster så fort hon ser sadeln. Alltså jag är ju inte tvingad att rida henne, men skulle jag inte göra det på hela sommaren, och ändå blivit lovad att jag får göra det, skulle jag vara besviken över mej själv ett helt år, och jag skulle ångra mej så de bara skakar om mej.
Snälla, hjälp mej! Behöver snabbt goda råd, skäms över det hela!
Hon är annars jätte lugn att ha att göras med, men blir till ett monster så fort hon ser sadeln. Alltså jag är ju inte tvingad att rida henne, men skulle jag inte göra det på hela sommaren, och ändå blivit lovad att jag får göra det, skulle jag vara besviken över mej själv ett helt år, och jag skulle ångra mej så de bara skakar om mej.
Snälla, hjälp mej! Behöver snabbt goda råd, skäms över det hela!