Svårighetsgrad på klasserna i Tyskland?

P

prins_rollo

Någon som vet vad de har för klass system i tyskland? Vilka höjder är tex L-klasser? Och vad motsvarar A-tävlingar? Funderar på att leta storhäst i tyskland, men måste ju veta vad det är för höjder de hoppat på. :confused:

I princip är L klasser tom 120 M klasser 130-140 och S klasser över 140. Vet ej vad A tävling är, men de har våra gamla benämningar typ Lätt medelsvår och Svår.

Vet ikke hva A-klasser er, men kanskje det motsvarer deres S? For i Norge er det nemlig VA og VB. LD - LC - LB - LA - MB - MA - VA -VB.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 706
Senast: mars
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 904
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar