Svårighetsgrad på D-Tävling?

Sv: Svårighetsgrad på D-Tävling?

Nu kom jag på en sak jag verkar missat när jag läser det ni andra skrivit.
Är det så att man får alla mönstrena genomgångna innan allt startar?så man har en chans att stryka sig i "lugn och ro" Eller är det genomgång av varje mönster innan respektive gren?:o

Till Raggartass: Ja, det är nästa söndag. Hoppas att din rygg tillåter dig att åka!!

Jag var själv inte anmäld till trailen, jag och min häst kommer ju inte ens över bommen i lättaste W riding mönstret ;)

Tror det var 36 bommar i trailmönstret som jag tänker på där många strök sig. Jag tror inte det är det man förväntar sig när man åker på D-tävling och inte vad man har tränat på hemma heller.
Klubben arrangerar inga E-tävlingar heller. E-tävling är ju ganska nytt och de flesta ekipagen som var på den här tävlingen har tävlat på D-nivå flera gånger. Så även om en E-klass hade funnits känns ju det lite krasst att plötsligt tävla E. Men i och med möjligheten verkar det som om D-mönstrena blivit mycket svårare, i alla fall på våran klubbs senaste tävlingar....

I våras var roligt då det var D-tävling med lätt klass och open klass. Lätta klasserna var inga byten och väldigt basic mönster. Även pleasure w&t. Open-klasserna var som en vanlig D-klass (utan onödigt svår bana vad jag minns, men jag tävlar inte trail så jag ser inte mycket av tävlingen heller)

Tja, det är olika vad man upplever som svårt! Jag minns inte hur många bommar det var med på trailen jag syftar på, men det var en hel del svängande i serpentiner över bommar hit och dit, vi trodde nog inte att vi skulle fixa det, det såg himla trångt ut när man gick banan. En kort kort galoppsträcka över någon bom, vill jag minnas, svårt såg det ut, speciellt för en liten travmadam! Men vi kom igenom, missade dock ett antal galoppsteg, men ändå...

Så sammanfattningsvis,( kan hända att jag upprepar mig,ber om ursäkt i så fall) jag har licens för både mig och hästen, jag har westernutrustning men jag har aldrig tävlat.
Om ni var jag, skulle ni vara med i E eller D klass?
Är E klassen ännu enklare mönster än D klassen tro? Det är det jag är ute och far efter nu.
Om det inte står att det är walk&trott på proppen, är det alltid galopp med då?
Jättefrågvis:confused::o

!! ditt inlägg kom precis när jag skrev mitt. Nu får jag ju stämma in även i din fråga.
Får se vad svaret blir....:)

Så med de nya reglarna får man tävla E-klass fast man har licens? trodde det bara var ändrat att man fick vara medlem i en klubb...:confused:

Blev lite osäker när ni ställde mig mot väggen, så jag dubbelkollade. Så här står det på wras hemsida:
Ryttare NN, med hästen oo, har vunnit poäng i Trail på D-nivå, och får då inte tävla i Trail på E-nivå(Prova på), men kan tävla i t ex pleasure på E-nivå, fram till dess att ekipaget tagit poäng på nivå D eller högre.

Så då borde jag rimligtvis kunna ställa upp i wh på d-nivå, för att sedan tävla wr på e, eller? Har aldrig tävlat d-nivå förut och har sålunda inga poäng alls, innan denna tävling.

Till Raggartass: Ja, det är nästa söndag. Hoppas att din rygg tillåter dig att åka!!

Annars får jag väl försöka pallra mig dit utan häst, och heja på alla som sticker ut nosen på banan :D
Hoppas vi ses på Cross Creek (SWR) - det är dit vi ska LAKRITS :rofl::rofl:

Ok. då får man tävla E-klass fast man har licens, så länge man inte fått poäng .. va bra!
Men huruvida man fick mixa och matcha att vara med i olika nivåer på en och samma tävling handlade det om i en annan tråd. Har för mig att de inte står att man inte får "blanda" i regelboken eller hur var det????:confused:

Ja, kom och heja annars:bump: Bor du långt bort?

Red nu precis, och detta ponny är för tillfället tjock och tung och flåsig.
Ser inrte fram emot någon pleasure om det är galopp med. Som det var i dag nu skulle det se väldigt komiskt ut:rofl: Inte alls pleasure-aktigt för någon av oss:rofl:, hohoho!

Om du kommer, Raggtass, lär du nog snart räkna ut vilka vi är....:D

Är det fler som ska dit tro?

Jag håller med om att nivån på småtävlingar ibland måste ses över... Red en trail och medtävlande tyckte att banan låg på B-nivå snarare än D... Men domaren flinade bara åt oss och tyckte att det fanns GOTT om utrymme :p well,.. lätt för h*n att säga som bara sitter bredvid och latar sig :devil:

Du får även tänka på att du måste skaffa licens för dig och din häst om du ska starta på en D-tävling, det behöver du däremot inte ha på en E-tävling.
Just det ja, dig och din häst... hur var det nu, på vilka nivåer (om någon) kan man tävla på en häst som man inte äger? (läs: låna stallgrannens häst, också amatör och inga kommersiella intressen alls)

ANg bommar på trail-bana, i helgen hade vi 46 bommar på trail-banan, för den var byggd för alla klasser (B,C,D)
I D-klassen så reds en enklare väg, och när domaren gick banan med ryttarna, så såg dom att det inte var så svårt, bara galopp på en kort raksträcka, annars jog o skritt. Så låt er inte avskräckas av bomantalet.
Bara in o rid, all tävling är träning...

Antalet bommar skrämmer mig inte! :) Det krävs ju minst fyra bara för att få till ett "L" att backa igenom. Men på den tävlingen jag nämner var det galopp på böjt spår över fem bommar och väldigt tajt slalom.

Det roligaste var, att det som jag trodde vi skulle fixa galant gick åt H-vete :rofl: Man lurar sig själv ibland. Jag klantade mig rejält, och hästen fotade iväg en bom, precis framför näsan på dommaren. Men jag bara fnissade och red vidare. Hehe

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 636
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Nalle136
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama