Masqueradee
Trådstartare
Kul att Eengelssons passade dig, men som jag skrev så älskar ju alla dessa byxor men för någon anledning så är väl min kropp så fel att inte ens de passar. Tog hög midja, korta ben på den modellen som "ska passa alla" men trots "hög midja" så satt de minst 5-7 cm nedanför min naturliga midja, alltså precis där jag är som bredast och pressade upp en härlig muffin-topVd tråkigt!
Engelssons har ju modeller med korta ben, långa ben, för lite rundare, och för smala, med högre midja och lägre midja. Dessutom rätt billigt.
Jag har varit positivt överraskad när jag provat mig igenom deras sortiment, det har gått att hitta modeller som passar på mig i varje fall. Har ett par därifrån som jag använder när jag röjer gräs.
Men, det gäller naturligtvis inte att alla modeller av byxor passar - det finns en hel del modeller som inte funkar, även om några passar, så då får jag välja bland de som passar på min kropp. Åtminstone för mig, så gäller det att prova både herr- och dammodeller av "samma" plagg, och i olika konfigurationer vad avser lång/kort, för bredare/för smalare o.s.v.
Det mest intressanta med Engelssons byxor, är att hittills, så har "samma storlek" verkligen varit "samma storlek" även på olika modeller när jag provat.
Men kul för dig - och typ hela världen som verkar kunna ha även deras byxor...