Vi kan väl sluta med vikthetsen i tråden, tack?
@Liten Med det längd-/viktförhållandet behöver du inte "större storlekar", utan en annan modell som är utformad mer som du önskar. Jag har mycket svårt att tro att alla kläder i strl 44 du provat varit för små för dig, det låter mer som att just detta plagg var sytt på ett annat sätt än det du ville ha. Ju tightare ett plagg är, desto mindre utrymme för de personliga måtten, medan ett ledigare plagg kan passa fler personer som inte är exakt likadana.
Angående övriga inlägg: ja, det är svårt för alla att köpa massuppsydda kläder som sitter som ett andra (lagom tajt) skinn som följer exakt mina mått överallt, men som inte töjer sig vid användning, och som är i ett material jag gillar, och som har rätt färg, mönster och pris. Men det är ändå en viss skillnad på att behöva prova många plagg innan man hittar det som sitter perfekt, och att överhuvudtaget inte ha något att kunna prova i många butiker.
Ett ledigare mode skulle underlätta för många
(Och om returerna som bränns upp skulle minska om kläderna passar fler, så vore det verkligen win-win)