Ela
Trådstartare
Vet inte om tråden hamnat rätt...
Vi hade en ponny på prov här för ungefär ett och ett halvt år sedan ponnyn var tänkt som tävlingsponny till sonen och de som hade henne var snälla och lånade ut henne ett par månader för att vi skulle få chansen att lära känna henne ordentligt då det var en relativt het och svårriden ponny.
Efter någon månad fick hon fång-känningar och veterinären trodde att detta hade varit ett problem för ponnyn innan, när vi frågade ägarna så var det så som vi trodde ponnyn hade haft fång flera gånger tidigare men det hade de glömt att berätta.
Vi backade i köpet och ägarna erbjöd oss att istället ta henne på foder på en lägre tid eftersom de inte hade möjlighet att ha kvar henne, hon hade varit till salu länge men de hade inte hittat någon köpare då hon var så svårriden.
Sonen trivdes toppen med ponnyn och vi valde att nappa på förslaget eftersom det gav oss möjlighet att få se hur jobbigt det var med hennes fång problem. Vi kom överrens och båda var nöjda, passet skulle dom skicka till oss med rekommenderat brev.
Tiden gick och det kom inget pass, i början fick vi tag på dom och hela tiden lovade dom att skicka passet så fort de hade möjlighet, men inget pass kom.
Efter ett tag fick vi inte längre tag på dom via de telefonnummer de gett oss utan numren har upphört utan att det fanns någon hänvisning. Jag har letat upp nummer via eniro som jag tror kan stämma men inte fått något svar, har både ringt och skickat sms.
Så här står vi med en ponny som vi inte har pass till och som vi dessutom inte får tag på ägaren till.
Frågan är hur man gör nu? Kan man vända sig till föreningen och få hjälp?
Vi hade en ponny på prov här för ungefär ett och ett halvt år sedan ponnyn var tänkt som tävlingsponny till sonen och de som hade henne var snälla och lånade ut henne ett par månader för att vi skulle få chansen att lära känna henne ordentligt då det var en relativt het och svårriden ponny.
Efter någon månad fick hon fång-känningar och veterinären trodde att detta hade varit ett problem för ponnyn innan, när vi frågade ägarna så var det så som vi trodde ponnyn hade haft fång flera gånger tidigare men det hade de glömt att berätta.
Vi backade i köpet och ägarna erbjöd oss att istället ta henne på foder på en lägre tid eftersom de inte hade möjlighet att ha kvar henne, hon hade varit till salu länge men de hade inte hittat någon köpare då hon var så svårriden.
Sonen trivdes toppen med ponnyn och vi valde att nappa på förslaget eftersom det gav oss möjlighet att få se hur jobbigt det var med hennes fång problem. Vi kom överrens och båda var nöjda, passet skulle dom skicka till oss med rekommenderat brev.
Tiden gick och det kom inget pass, i början fick vi tag på dom och hela tiden lovade dom att skicka passet så fort de hade möjlighet, men inget pass kom.
Efter ett tag fick vi inte längre tag på dom via de telefonnummer de gett oss utan numren har upphört utan att det fanns någon hänvisning. Jag har letat upp nummer via eniro som jag tror kan stämma men inte fått något svar, har både ringt och skickat sms.
Så här står vi med en ponny som vi inte har pass till och som vi dessutom inte får tag på ägaren till.
Frågan är hur man gör nu? Kan man vända sig till föreningen och få hjälp?