SvaraSnabbt!! Hopptips!

E

elifet

Ja nu ska äntligen pollan få hoppa lite efter en låång tid med hosta och annat tråkigt! men jag behöver lite tips och idéer på vad jag ska göra :) Så kom med dina bästa idéer på hoppövingar, och annat skoj :) du får gärna rita en liten bild på hur du tänkt dig med, för att göra det hela lite tydligare :idea:

Sv: SvaraSnabbt!! Hopptips!

Igen som har några tips/ idéer på övingar? :O:confused:

Jag kan ingenting om hopp, testa inne på hoppforumet, där kanske det blir mer svar.
Kan ju bjuda på det jag gjorde sist. Vi hoppade på serpentinbåge, men hinder på medellinjen. (Övningen i sig handlade om hopp-galoppombyten så därför var det på serpentin.)
Är säkert inte alls sånt du är ute efter, som sagt, jag kan inga bra hoppövningar:p

Det beror på vad du vill öva, men jag brukar ha lite cavaletti, min häst har fortfarande inte förståt att man ska lyfta på benen när man ska gå över bommar.. :p
MEn jag brkar lägga ut dom på en rad typ, sen brukar jag ha 320 cm emellan, ca 3 skritt steg, 2 travsteg och 1 galoppsprång, Det gäller ju iten alla hästar men en del (;
Eller hoppa på den båga kan man också göra, jag är verkligen jättakass på att beskriva.. ;P
Men hoppas det går bra för dej (:

Lina

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
810
Senast: Trott
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 874
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka