Svar till medryttareannonser

N

nore

Hej.. jag har precis lagt upp en annons här i önskan om att vara medryttare och undrar nu till alla er som har lagt upp annons om ni fått några svar av hästägare som vill ha medryttare?
Undrar detta för att jag funderar på att lägga in en annons på blocket där det kostar pengar och vill veta om det är värt det.

Sv: Svar till medryttareannonser

det är oftast väldigt många som söker medryttar-/sköthäst. Kolla först på blocket om det är många som vill vara medryttare i det län du bor i, är det inte det så kan det vara en idé :) , Men 20 kronor är ju inte så mkt pengar. Det finns en sida som heter www.medryttare.nu , där kan du också kolla . (jag fick inte svar härifrån)

Som nämnt beror det ´på lite olika faktorer.

var bor du?
Har du ägt/haft foder häst tidigare?
Hur många års erfarenhet?
Är du myndig?
har du bil och körkort?
Har du tävlat?
Kan du betala för de dagar du rider?
Kan du anpassa dig efter mitt schema?

utöver den första frågan är det istort sett Ja man ska kunna svara på resterande frågor för att vara attraktiv som medryttare. Man får lite veta var man står och leta en häst efter den nivån (oftast under) man är på. Oftast är det lättare att hitta medryttarhäst genom kontakter via tex ridskolor och bekanta. Ett annat tips som brukar vara lättare om man har möjlighet är att ta en foderhäst.

*Delvis KL*

och ett ytterligare tips är att du bifogar en bild där du RIDER, inte en bild tagen med mobilkamera där du försöker se ut som Christina Aguielera. Jag får spader på den sortens bilder, alltså, vill folk ha svar av hästägare som letar medryttare eller vill de ha kontakt med snuskgubbar? :angel:

*Delvis KL*

och ett ytterligare tips är att du bifogar en bild där du RIDER, inte en bild tagen med mobilkamera där du försöker se ut som Christina Aguielera. Jag får spader på den sortens bilder, alltså, vill folk ha svar av hästägare som letar medryttare eller vill de ha kontakt med snuskgubbar? :angel:

Håller helt och hållet med ! vem bryr sig om utseendet :crazy: ? det man vill veta är ju vad människan kan och hur mkt erfarenhet han/hon har..

Jag har lagt in annons under två tillfällen när jag sökte medryttarhäst.
Första gången fick jag 1 svar. (det blev den hästen)
Andra gången fick jag 2 svar. Det blev ingen av dem.

Så man får inte så många svar. Inte jag i alla fall. :p Då var jag ändå äldre än genomsnittet.

Mitt tips är att svara på folks annonser. Flera stycken. För de får oftast jättemånga svar så alla svarar inte tillbaka. Du kan också höra med folk du känner, fråga runt i stall omkring dig.

Jag har i min tur satt ut annons där jag SÖKER medryttare här på buke vid ett flertal tillfällen. Har inte hänt ett dugg... Jaja, till slut kommer väl den trevliga tjej som får uppleva glädjen av att umgås med min vackra kille :d

Lycka till!

Enligt min erfarenhet ger det bäst resultat att annonsera där man bor - dvs sätta upp en vanlig hederlig papperslapp på ICA, Biblioteket, Apoteket eller vart anslagstavlorna nu sitter där man råkar bo - och kanske kosta på en annons i lokalbladet.

Finns det större stall/ridhus i närheten kan man ju också annonsera där - eller fråga någon som är i stallet om han/hon vet någon som behöver hjälp.

När jag sökte medryttare satte jag inte ut en egen annons då jag inte ville ha en massa svar av personer som inte har läst annonsen. Jag svarade bara på annonser av folk som söker medryttarhäst och tyckte att det var mycket bättre än när jag själv har annonserat.

Jag, (passerat 40) kände att jag ville börja rida och satte in en annons på blocket där jag berättade om mig själv och vad jag sökte. Fick faktiskt en del svar trots att jag var helt oerfaren. I dagsläget är jag fodervärd till hästen jag blev medryttare till :)

jag har lagt ut annons på gratis annonssida, alltid fått flertalet som svarat. Jag tror mycket beror på hur man formulerar sig. Jag har inte lagt ut bild på mig - tycker det är oväsentligt då det är min kunskap och hästvana som efterlyses. Jag skriver även med telefonnummer till mig, då har folk en chans att kolla upp mig innan om dem så vill (eniro). Och så tycker jag det är bra att prata i telefon direkt så man hör vad det är för slags människa.

Lycka till och hoppas du hittar något intresant!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 087
Senast: Sharpless
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: Lars L
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 710
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka