Fast vänta nu. Jag tycker vi ska skilja mellan Sveriges statsskick (demokrati) och grundlagar (tex yttrandefrihet) med uttagningar i idrottsvärlden.
Att sätta ihop ett idrottslag har aldrig varit en demokratisk process och jag tror inte att någon på allvar förväntar sig det heller.
Yttrandefriheten innebär inte att du inte kan få konsekvenser av vad du säger/skriver och jag har egentligen inga problem med att landslagsledningen reagerar på hennes inlägg men då ska man ta upp det med en gång och inte låtsas som om det är ok.
Svante har en poäng i att SvRF behöver se över sin hållning gentemot sociala medier (
http://www.tidningenridsport.se/Tav...l-se-regler-for-anvandande-av-sociala-medier/) eftersom förbundet tydligt befinner sig i bakvattnet.
Dessutom har jag problem med att de inte följer de kriterier för uttagning som landslagsledningen själva satt upp, att komma i efterhand med luddiga begrepp som värdegrund funkar inte om man ska vara tydlig och det är i högsta grad nödvändigt när det gäller barn- och ungdomsidrott.