Svansrot som ett fågelbo

Mirre

Trådstartare
hmm Betty har börjat klia svasroten på nätterna, eller om hon bara reser sig upp på nåt mysko vis. Men svansroten är rena skatboet på mornarna:crazy:

Fattar inte varför hon gör så:confused:
Har inte sett nåt typ exem eller nåt sånt.
Men svansroten blir ju helt förstörd:crazy: :cry:

Nån ide om varför hon gör så?

Sv: Svansrot som ett fågelbo

Magicen har gjort det av två olika anledningar en gång så hade han en såndär älgfluga i svansen och en annan gång var det innan jag avmaskade honom mot nåt :p

Många kliar sig innan man har avmsakat dom. Kolla masken i första hand.

Som andra sagt så avmaska hästen. Min häst kliade svansen när jag fick honom men efter avmaskning samt ett par tvättar med hexocil o att jag ibland smorde det torra med aloevera salva så har han slutat. Jag vet fortfarande inte extact vad det var som orsakade kliandet men efter ovan 3 sorters "behandligar" så har han en fin svans igen :)

Nja... Ta träckprov och avmaska sen VID BEHOV.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 706
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar