Svansklåda?

A

alextheponi

Min ponny står då och då och kliar sig mot boxgallret. Inte ofta, max ngn gg per månad. Men när han väl gör det så får han småsår och kliar bort hår.. Vad ska jag göra?!:cry: Vad är dt han har egentligen?

Sv: Svansklåda?

Mask?Då kan de göra så.
Är det inte det och han är ordentligt avmaskad skulle jag testa med silverlotion,de hade vi på en svanskliande ponny vi hade en gång och det hjälpte faktiskt.

Sv: Svansklåda?

min pålla blilr ibland kliig i svansroten, då smörjer jag den lilte med helosan eller aloera gel (det som är närmst för tillfället). Jag brukar krafsa lite i svansroten med jämna mellanrum för att se om hon vill bli kliad, när hon vill det så smörjer jag.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 440
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 535
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna