svansförlamning...

Rebecka83

Trådstartare
i fredags när min ena kisse kom in så hängde hans svans bara slak... har ingen aning om vad som hänt...

var i dag till veterinär o han hittade inget bett eller liknande... så kissen fick antibiotika o kortison... och så ska vi se om det blir bättre annars blir det amputation...

någon som varit med om detta med svansförlaming? kan det gå tillbaka??

Sv: svansförlamning...

Har bara varit med om det på hund pga nedkylning vid bad.
Röntgades katten? Kan vara så att den blivit påkörd och skadat nerver (se tråden "Min katt har brutit svansen").
Det vanligaste är ju att de har en böld pga bett i svansroten men om man rakar hittar man ju det i så fall..

nej han röntgades inte då han inte ens har speciellt ont... och på körd har han nog inte blivit eftersom han är jätte pigg o glad o har inte ont i kroppen vad det synns iaf...

nej han röntgades inte då han inte ens har speciellt ont... och på körd har han nog inte blivit eftersom han är jätte pigg o glad o har inte ont i kroppen vad det synns iaf...

Kan kissa och bajsa själv?
Tycker du ska ta bort svansen, vad jag har fått veta under mina turen till veterinären med min katt (som blev påkörd i onsdags, svansen blev förlamad och han kan inte kissa) så är det det bästa man kan göra. Låter man svansen vara kvar är det lätt hänt att katten fastnar i saker utan att käna det.

Hänger svansen lika slag efter 4-5 dagar så kommer den troligtvis inte att läka ihop.

han kan kissa o bajsa utan problem... o han kan lyfta svansen de första 4cm vid svansroten... o kan röra svanstippen lite, lite...

Om de bara blir "touchade" av bilen behöver inget annat synas, men kan han röra på svanstippen låter det ju inte som Estivuz katt...

han kan kissa o bajsa utan problem... o han kan lyfta svansen de första 4cm vid svansroten... o kan röra svanstippen lite, lite...

Ja, då är det inte lika som för min katt. Fick ta bort honom igår på grund av att han inte kunde kissa själv.

Har han kunnat röra på svansen lite hela tiden sedan han kom hem?
Har det gått mer än en vecka och svansen fortfarande bara hänger så får du nog amputera.

Ja, då är det inte lika som för min katt. Fick ta bort honom igår på grund av att han inte kunde kissa själv.

Har han kunnat röra på svansen lite hela tiden sedan han kom hem?
Har det gått mer än en vecka och svansen fortfarande bara hänger så får du nog amputera.

han har fått tillbaka lite av rörlesen i svansen nu... den släpar inte i golv utan han kan hålla upp den... o röra lite på den... så jag avvaktar tills atibiotika kuren är slut om 8 dagar så får vi se sen hur det utveckalt sig...

han har haft det ungefär en vecka nu

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 142
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 892
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat