Svängelhjälp!

FreeLou

Trådstartare
Igår fick jag hem min nya sele, det blev till slut en FreeTime från driveout. Den passade bra, måste göra ngt mer hål i bukgjorden, men annars såg det trevligt ut. Har tidigare bara haft "skitsele", så det är ju en viss skillnad när man fick hem denna:)

Nu har jag satt pappa på att fixa svängel till rockarden, men vi är väldigt osäkra på var den ska sitta på rockarden? Högt? Lågt? Har läst och läst och förstått att draglinjen ska vara rak, men ändå känns det inte som att jag vet vad som blir lagom höjd. Är det bättre attt ha ngt högt el. ngt lågt?

Sv: Svängelhjälp!

Om det är en 2 axlad vagn är det lite mindre känsligt var ni sätter svänglen än om det är en 1 axlad vagn.

Men om ni drar en rak linje från där bröstan sitter på hästen, ner till första axlen på vagnen så bör svänglen sitta någon stans på dena linje :)

Liknande trådar

Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 213
Senast: Vogue
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 581
Senast: palle
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 789
Senast: kolblakkur
·
Körning Har en s.k skitsele hemma, tycker den har fungerat bra under de 7 år jag använt den, men har på senare tid blivit mer kunnig om att de...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Underbar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka