Ny på körning

Sv: Ny på körning

Rockarden du ser på min bild är den från Jäboruder :) har bara kört 2 gånger , men tycker den funkar bra :) Det har visat sig vara väldigt bra med ställbara skalar också, går att ändra både höjd, längd och bredd :)
 
Sv: Ny på körning

Aah! Ja, det ser jag ju att det är :D Bra bild - såg inte på deras hemsida vart svängeln satt (och jag har inte rutin på vagnar tillräckligt för att kunna räkna ut det ;) ) :D

Tack för ditt svar :D
 
Sv: Ny på körning

Nu behöver jag hjälp igen! Idag var kusken som jag pratat om ute och kollade igenom sele och vagn så allt stämde, och allt var bra utom en sak, skaklarna på vagnen var för långa. Det var väl i och för sig inget jätte stort problem sa han, men det skulle vara bra om jag kollade upp om de gick att byta till kortare.
Men jag vet inte, är skaklarna verkligen för långa?:confused: Har inte mätt, men det känns i alla fall som att det blir ca. 50 cm rum mellan henne och vagnen...
Vad tycker ni?
P3200026.jpg
[/QUOTE]
 
Sv: Ny på körning

De ser ut att vara precis lagom.
Du kan dock spänna in bröstan ett -två hål :) Draglinjen är bruten också. Bakselen dippar lite där bak, testa att korta den sista remmen.
 
Sv: Ny på körning

Ja, jag tycker också det ser lagom ut.. Nu spände vi ju inte för idag, utan han tittade bara på vagnen för sig, så han kan ju ha sett fel.

Selen är korrigerad idag:) Han ändrade precis det som du nämnde faktiskt:p Sen ska vi antagligen göra ytterligare ändringar när vi väl börjar köra, både på vagn och sele, det blir ju skillnad när hon drar, emot när hon bara står i stallgången..

Men nu väntas först och främst fölis :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 626
Senast: Grazing
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp