Svängd dressyrgjord

Jaxonmaxon

Trådstartare
Jag ska införskaffa en svängd dressyrgjord för sadeln vill åka lite framåt.

Fick pröva en gjord idag men tkr inte den gav särskilt mkt .. alltså den va svängd men itne särskilt mkt.

SÅ nu till min fråga.

Finns det gjordar som är olika svängda? Alltså mkt lr lite svängd?

Jag är nog på jakt efter en rätt så svängd gjord som inte ruinerar mig ^^

Tips? Nån? :D

Sv: Svängd dressyrgjord

Jag har GlenGordon Winner gjorden. Såå skön, mjuk och fin. Hjälper inte direkt så jättebra bara med gjorden åt min ponny, så jag använder en antiglidpadd från Hööks samtidigt, då funkar det bra! :)

Jag fick pröva en gjord som var snarlik GG Den är köpt från Spiltan. Sadeln låg helt still! :D Wihii :)

Vet itne alls vad det är för märke faktiskt :S har inte inspekterat den alltför noga, den är helt i läder å med resår på båda sidor å en d-ring i mitten...
givande beskrivning va ;)

Jag har glengordon som jag är jättenöjd med. Den är rätt rejält svängd, med bra läderkvalitet och bra pris. Jag betalde inte mer än 600 någonting, vilket jag tycker är billigt för en lädergjord i bra kvalitet, men var i och för sig ganska många år sedan jag köpte min gjord.

/Camilla

Hippson har glengordons svängda dressyr gjord till 535 kronor just nu, råkade jag precis hitta.

/Camilla

jo jag vet, men jag har köpt den som jag prövade, funkade utmärkt :) den var använd nån enstaka gång, fick köpa den för 550 :)

Hjälp ! Har fått min chetak Ronja svängd dressyrgjord nu. Hur fasiken ska den sitta ? Har stl stämpeln på vänster sida. Men ser man under magen så går gjorden uppåt på bakre delen. ( upp in i magen)Provade att släppa ett hål på bakre delen. Men det hjälpte inte. Eller har jag satt gjorden fel ? Någon som har bild på sin gjord

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 334
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 139
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 836
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA