Svampinfektion i bihåla

Sanette

Trådstartare
Min häst opererades för ca en vecka sedan för en svampinfektion i bihålan. Det hade runnit ljust gult var ur näsan på honom i ca 2 mån och han hade fått antibiotika men det blev inte bättre. Då röntgade vi bihålan och veterinären sa att det va en cysta. Tid bokades för operation men när de öppnat upp så fick de se att det va en stor svampinfektion där och ingen cysta. Man spolade rent och satte in en kateter där jag sedan fick spruta in imaverol ( svampdödande medel). Nu till min fråga: Är det någon som har råkat ut för detta på sin häst? Och i så fall blev hästen bra och hur lång tid tog det innan den blev helt återställd?
Mycket tacksam för svar!:bow:

Min häst opererades för ca en vecka sedan för en svampinfektion i bihålan. Det hade runnit ljust gult var ur näsan på honom i ca 2 mån och han hade fått antibiotika men det blev inte bättre. Då röntgade vi bihålan och veterinären sa att det va en cysta. Tid bokades för operation men när de öppnat upp så fick de se att det va en stor svampinfektion där och ingen cysta. Man spolade rent och satte in en kateter där jag sedan fick spruta in imaverol ( svampdödande medel). Nu till min fråga: Är det någon som har råkat ut för detta på sin häst? Och i så fall blev hästen bra och hur lång tid tog det innan den blev helt återställd?
Mycket tacksam för svar!:bow:

Hej!

Supergammal tråd. Hur gick det med din häst? Min har samma och jag sliter mitt hår. Andra omgången spolning nu. :/

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 181
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 406
Senast: em-pirre
·
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar